  • Data: 2008-04-15 12:55:20
    Temat: Zakup starych monet za granicą - przesyłka
    Od: David <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Od dawna zajmuję się kolekcjonowaniem starych chińśkich monet. Mają
    one znikomą wartość rynkową (zwykle po kilka dolarów za sztukę),
    bowiem trudno tutaj mówić o unikalności - w Chinach produkowano ich,
    nawet kilkaset lat temu, w niewiarygodnych ilościach; za to są ciekawe
    z historycznego punktu widzenia. Domyślam się, że jak każdy staroć,
    monety takie podlegają jednak szczególnym przepisom.

    Pytanie jest następujące: chciałbym zakupić na aukcji internetowej za
    granicą tego typu monety. Mam jednak wątpliwości co do wysyłki tego
    typu przedmiotów. Czy jest to zgodne z prawem, czy przesyłka może
    zostać zatrzymana? Czy ewentalnie sprzedający musi załączyć jakieś
    dodatkowe dokumenty? Zauważyłem, że z powodzeniem i bez problemu
    kolekcjonerzy z innych krajów Unii Europejskiej kupują tego typu
    monety na aukcjach np. w Hong Kongu. Nie wiem jednak jak odnosi się do
    tego polskie prawo. Z góry dziękuję za odpoweidź.

    Pozdrawiam
    Dawid