  • 1. Data: 2005-09-07 12:51:42
    Temat: Zakup nieruchomości od rozwiedzionych - gdzie może być problem?
    Od: "Spyder" <r...@o...pl>

    Witam,
    Zamierzam kupić mieszkanie od byłych już małżonków. Obydwoje jednak figurują w
    księdze wieczystej jako współwłaściciele, no i obydwoje mają pofatygować się do
    notariusza. Ale przed sądem toczy sięsprawa o podział majątku. W związku z tym
    oni siędogadali między sobą (przynajmniej tak zeznaje facet) że sprzedadzą to
    mieszkanie, a kasa za tą nieruchomość ma powędrować do depozytu sądowego.

    Czy to jest sprawa "czysta"? Księga wieczysta nie ujawnia żadnych zapisów
    wskazujacych na to że ci dwoje nie mogliby dysponować tą wspólnoą własnościa,
    ale - czy jest jeszcze jakieś miejsce gdzie możnaby ta kwestię ustalić?
    Generalnie - wydaje mi sięże jest OK, ale nie chciałbym wpakować sięw jakieś
    szambo...
    Czy jakieś zapisy na ta okazję należałoby umieścić w akcie notarialnym coby
    potem uniknąć ew problemów z bankiem i kredytem (bo chcę na to wziąć trochę
    kredytu)?
    Zastanawiam sięczy nie wziąć do tego jakiegoś dobrego prawnika od spraw
    nieruchomości - zna ktoś takiego w W-wie?