  • 211. Data: 2024-04-08 12:45:11
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 08.04.2024 o 06:26, Shrek pisze:

    > Nie podawałeś. Podałeś raz, po długim fochu i dziwieniu się jak mogą w
    > Polsce żyć ludzie bez znajomości niemiekiego na poziomie komunikatywnym.

    Wyobraźnia płata ci figle z powodu traumy.
    Albo za celowe kłamstwa pójdziesz zwyczajnie do piekła.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 212. Data: 2024-04-08 13:28:44
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-08 o 01:28, Kviat pisze:
> [...]
    F44.3/Trans-i-opetanie

    > "Przecież egzorcyzmy nie pomagają.
    > Podaj jakiś udokumentowany naukowo (tak jak w przypadku efektu placebo)
    > przypadek, że egzorcyzmy pomogły. I na co pomogły.
    > Ale nie z jakiejś religijnej publikacji. Tylko takiej prawdziwej,
    > naukowej."
    >
    > Którego fragmentu nie zrozumiałeś?

    ICD-10 F44.3
    Zapodałem Ci klasyfikację więc sam se poszukaj:)

    Katolkowie piszą że niby są jakie badania, ale
    próbka 50 osób za mała żeby to to uznać za wiarygodne.

    Do tego dochodzi problem niemożności zbadania pacjenta który się wierci
    i ciężko go wsadzić do tuby na rezonanse magnetyczne czy inne tomografy.

    OT
    https://www.amazon.pl/Spirit-Possession-Exorcism-vol
    umes-Neurobiology/dp/0313384320

    Jacyś pojedynczy ludkowie lekarze zajmują się tematem, jednak głębiej
    nie grzebałem.

  • 213. Data: 2024-04-08 15:02:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 00:01, Shrek pisze:

    > I michłek wybrał sobie raka, ukraina putina a palestyńczycy żydów. Nie
    > sondze:P
    >
    > Za to taki bóg co na to pozwala to niezły psychol. No wyobraż sobie
    > możesz to wszystko zmienić pstryknieciem palców, ale zamiast tego
    > organizujesz intrygę godną agaty christi żeby ukrzyżować syna. To on
    > normalny jest?

    No ale wtenczas nie byłoby ateistów. :)

    Robert

  • 214. Data: 2024-04-08 15:30:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 08-04-2024 o 12:23, Olin napisał:

    > No i w sumie Biblię należy traktować równie poważnie jak mity greckie
    > tudzież rzymskie, tyle że ludzie antyku nie mieli fiksacji na punkcie
    > golizny i seksu.

    To jak ktoś chce traktować daną książkę, to już zawsze jego prywatna
    sprawa, jeśli nie krzywdzi innych osób. Tak jak sztukę wojny Sun Tzu
    dziś się niektórzy przecież w niej zaczytują i starają się czerpać
    porady różnego rodzaju.

    --
    https://kaczus.ppa.pl

  • 215. Data: 2024-04-08 17:00:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak w sprawie formalnej zakonnik/zakonnica i ksiądz to różne funkcje,
    > można je łączyć (można być i księdzem i zakonnikiem), ale to nie to
    > samo.

    Tym niemniej zakonnikiem czy księdzem się jest całą dobę a nie "po
    godzinach".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 216. Data: 2024-04-08 17:04:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak, że opis ten pochodzi z dawnych czasów.

    I co z tego? Bajki o smokach też pochodzą z dawnych czasów ale nie czyni
    ich to prawdziwymi,

> [...]
    > opisani ludzie w biblii to nie musi być do końca fejk, po prostu z
    > pewnych odkryć naukowych, wiemy, ze żydzi wtedy inaczej liczyli rok i to

    Więc wychodzi że Bóg stworzył świat jeszcze szybciej niż w jeden
    tydzień:P To rzeczywiście zmienia obraz rzeczy:P

    > Nalezy pamiętać, że przekaz był do osób
    > żyjących w czasach w których pisano.

    I to czyni go prawdziwym?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 217. Data: 2024-04-08 17:05:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 12:23, Olin pisze:

    > No i w sumie Biblię należy traktować równie poważnie jak mity greckie
    > tudzież rzymskie,

    O to, to - bardzo dobre porównanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 218. Data: 2024-04-08 17:12:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jak ktoś chce traktować daną książkę, to już zawsze jego prywatna
    > sprawa, jeśli nie krzywdzi innych osób.

    No właśnie. A jak lekarz nad wiedzę medyczną przedkłada wymyślone (w
    sumie niewiadomo skąd, bo nie z biblii) zasady gilidii magów, na dodatek
    z imperatywem ewangelizcji to jest słabo...

    > Tak jak sztukę wojny Sun Tzu
    > dziś się niektórzy przecież w niej zaczytują i starają się czerpać
    > porady różnego rodzaju.

    No ale jakby zwolennicy muminków zaczęli toczyć wojnę z czytelnikami
    harego potera to byś pewnie powiedział że ktoś za poważnie bajki wziął
    do łba. No to teraz masz taki problem że z jednej strony masz książki z
    wiedzą medyczną a z drugiej baśnie gilidi magów... NIe byloby problemu
    gdyby ci drudzy nie uważali że ich baśnie są ważniejsze oraz że ich
    funkcjonariusze mają obowiązek ewangelizować innych na ich baśnie...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 219. Data: 2024-04-08 17:14:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak, w Polsce jest to obecnie wyklęte, na zachodzie można mieć z tego
    > studia podyplomowe. Samo w sobie nie jest to złe, są przypadki, że
    > wiemy, że w inny sposób i tak nic nie zmienimy, natomiast wyniki badań
    > pokazuje, że efekt placebo też daje rezultaty podczas leczenia
    > niektórych chorób. Tu masz takie placebo, więc może pomóc a nie powinno
    > zaszkodzić.

    Eee. NIe - placebo i homeopatia to różne "nauki". A co do studiów
    podyplomowych - jeśli są to studia medyczne to jest to kolejny
    niewybaczalny strzał w wiarygodność medycyny.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 220. Data: 2024-04-08 17:17:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 12:27, Olin pisze:

    > Miałem kiedyś nieprzyjemność mieć lekarkę pierwszego konfliktu, która ma
    > również praktykę prywatną, a w cenniku pozycję:
    > Kolejne wizyty homeopatyczne o Od 150 zł +5 więcej
    >
    > https://www.znanylekarz.pl/lucyna-adamus/pediatra-le
    karz-rodzinny-homeopata/krakow

    W sumie należałoby zgłaszać do NFZu, ale pewnie odpiszą, że ona tak po
    godzinach a jak pracuje dla nich to gusa na kołek...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!