  • Data: 2007-05-14 20:15:03
    Temat: Zakladanie dzialalnosci
    Od: tommy <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    chce zalozyc dzialalnosc gospodarcza, narazie jestem na etapie studiowania
    materialow zwiazanych z tym tematem. Mam kilka prostych pytan i prosilbym
    o odpowiedzi na nie, tudziez podanie zrodel w ktorych moge sie dowiedziec
    wiecej na ten temat.

    1. Chce wystawiac faktury VAT, wiec musze stac sie vatowcem i wypelnic
    wniosek VAT-R. Czy procz comiesiecznego placenia podatkow do Urzedu
    Skarbowego oraz skladek ZUS bede musial cos jeszcze placic? (firma
    jednoosobowa, samozatrudnienie). I co ogolnie zmienia to ze staje sie
    vatowcem?

    2. W ciagu 7 dni od uzyskania wpisu do Ewidencji Dzialalnosci Gospodarczej
    musze zarejestrowac dzialalnosc w Urzedzie Skarbowym (NIP-1), dodatkowo
    musze wypelnic formularz NIP-4 (bo nie mam jeszcze NIP-u). Teraz pulapka.
    Aby zalozyc konto bankowe (ktore nalezy podac na NIP-1), musze posiadac
    REGON i NIP, ktorych jeszcze nie bede posiadal. Jak to rozwiazac?

    Z gory dzieki :-)