  • Data: 2002-09-11 12:30:09
    Temat: Zakład Energetyczny
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Oto co się mi przytrafiło.
    Pewnego razu z powodu środków na moim koncie nie wyszła miesięczna należność
    za prąd. Nie zauważyłem tego. Był to kwiecień.
    Po dwóch miesiącach przyszło zawiadomienie o zadłużeniu w wys. 45 zł.
    Przyznam, że z mojej winy nie zapłaciłem tych 45 zł.
    Przez cały czas płaciłem wszystkie rachunki, 95 zł co miesiąc, więc w
    sierpniu miałem nadal zadłużenie 45 zł.
    ZE chyba widział, że cały czas płacę, nawet te późniejsze rachunki, a brak
    45 zł jest chyba jakąś pomyłką.
    W każdym razie przyszli na pocz. sierpnia z nakazem wyłączenia mi prądu. Nie
    zastali mnie, więc wrzycili zawiadomienie do skrzynki.
    Ja to zawiadomienie przeczytałem 3 tyg. później po powrocie ze szkolenia
    (byłem 3 tyg poza krajem).
    Od razy wysłałem przelew na te 45 zł. Po tygodniu przyszli mi wyłączyć prąd.
    Zastali żonę i co ona miała zrobić? Albo wyłączą i wtedy później trzebaby
    płacić za przyłączenie spowrotem + rozmrozi się lodówka + małe dzieci (3 i 5
    lat) w domu itp., albo zapłaci na miejscu. Potw. zapłaty nie miała bo
    korzystam w banku internetowego i wyciągi dostaję raz na miesiąc. Zapłaciła
    więc im 45 zł + odsetki + opłatę za wypisanie 12 zł.

    I tutaj mnie gryzie -- z dośw. wiem, że moje przelewy idą max 2 dni do
    odbiorców. Więc po 7 dniach powinni mieć na swoim koncie moją wpłatę. Pani
    powiedziała mi, że od momentu wpłynięcia kasy na ich konto jeszcze kilka dni
    trwa przypisanie tych wpłat do konkretnych klientów w dziale windykacji --
    to już chyba nie jest mój problem!!! Skoro przelew wpłynął na ich rachunek
    np. 18 sierpnia, a ja byłem na liście do wyłączenia prądu z dnia 21
    sierpnia, to chyba ich wina -- słaba organizacja itp itd.

    Czy takie postępowanie (wyłączenie prądu z powodu tak niskiego zadłużenia)
    nie narusza jakiś postanowień kc? Wiem, że trochę zawaliłem, ale bez
    przesady!
    Czy mogę domagać się zwrotu opłaty za pobranie zaległości (12 zł)?

    Tylko proszę nie zlinczujcie mnie za swoją nieuwagę. Kto wie, czy oni
    właśnie na to nie liczą. Mają wówczas dodatkowy zarobek - albo za ponowne
    przyłączenie, albo za wypisanie świstka.

    Pozdr,
    Grzegorz