  • 1. Data: 2007-02-20 09:29:56
    Temat: Zakaz konkurencji
    Od: Pol<c...@p...onet.pl>

    Od stycznia do maja pracowałem w firmie A na umowę zlecenie. W umowie
    znajdował się paragraf, który mówił o tym, że nie mogę pracować u konkurencji do
    2 lat od zerwania owej umowy, w przeciwynm razie zapłacę karę firmie A. Teraz
    nadarzyła mi się okazaja by zatrunić się w konkurencyjnej firmie B. Dowiedziałem
    się z kodeksu pracy, że za zakaz pracy u konkurencji należy mi się odszkodowanie,
    którego firma A mi nie płaciła. Czy odszkodownie dotyczy umów na zlecenie? Czy
    mogę bez problemów zatrudnić się w firmie B?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2007-02-20 21:35:43
    Temat: Re: Zakaz konkurencji
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > (...) odszkodowanie, którego firma A mi nie płaciła. (...) Czy mogę bez
    problemów zatrudnić się w firmie B?

    Tamże, gdzie czytałeś o zakazie konkurencji:

    "Art 101(2) § 2. Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje
    obowiązywać przed upływem terminu, na jaki została zawarta umowa
    przewidziana w tym przepisie, w razie ustania przyczyn uzasadniających taki
    zakaz lub niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania."

    Wysyłasz więc do pracodawcy A pismo, w którym powołując się na ten paragraf
    stwierdzasz zerwanie umowy z winy pracodawcy, w związku z niewypłacaniem
    przez niego należnego odszkodowania..

    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2007-02-23 08:23:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 20 Feb 2007 22:35:43 +0100, Lukasz napisał(a):

> [...]
    > stwierdzasz zerwanie umowy z winy pracodawcy, w związku z niewypłacaniem

    Problem jest tylko taki, że ten artykuł dotyczy zakazu konkurencji
    związanegoz umową o pracę a nie z umową zleceniem.