  • Data: 2004-10-08 13:57:58
    Temat: Zadatek i jego zwrot
    Od: "/refugee/" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Sytuacja: Spodobał mi sie samochod w komisie, rozmawiałem z włascicielem,
    zastrzegłem, że będę mógł kupić tylko na raty, a mam umowę na czas
    określony, właściwiel skontaktował mnie z bankiem, z którym wg niego "nie
    powinno być problemów".

    W banku powiedziano mi, że rzeczywiście nie powinno być problemów, ale aby
    uruchomić procedurę muszę mieć umowę przedwstępną (umowę o zadatek).
    Oczywiście zależało mi, więc zapłaciłem.

    Następnego dnia odrzucono mi wniosek o kredyt, do czasu aż moja umowa nie
    zostanie przedłużona na czas nieokreślony. Próbowałem innych poręczeń, ale
    kilkukrotnie nie udało się dostać pozytywnego rozpatrzenia wniosku. Musiałem
    się poddać. Próbowałem też w dwóch innych bankach, ale wszędzie taka sama
    historia.

    Pan w komisie na dzień dzisiejszy odmawia zwrotu zadatku.

    I teraz pytanie: koniec sprawy, czy rzeczywiście nie jestem w stanie
    odzyskać tych pieniędzy? 2 tys pln pieszo nie chodzą zwłaszcza dla mnie. Z
    tego co pamietam to w paragrafie o zadatku jest mowa o tym, ze jesli na
    niewypenienie umowy zadna ze stron nie ma wplywu to zadatek jest zwracany
    mnie.

    A z drugiej strony, skoro wlasciciel nie zwraca mi zadatku to rozumiem, ze
    samochodu nie moze sprzedać, bo ja go zadatkowałem?

    Sorki za chaos w mailu, moze macie jakiś pomysł?

    Pozdrawiam

    /ref /