  • 11. Data: 2002-12-08 21:54:44
    Temat: Re: Zabezpieczenie
    Od: "oleś" <o...@i...pl>

    .... mam podobną sytuację stąd pytanie: czy do zabezpieczenia wierzytelności
    przed zakończenia sprawy (brak wyroku) wystarczy sam nakaz zapłaty w
    postępowaniu upominawczym ? Jeżeli tak, to czy mogę bezpośrednio z nakazem
    udać się do komornika ?

    jarek

  • 12. Data: 2002-12-08 22:25:23
    Temat: Odp: Zabezpieczenie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik oleś <o...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at0f34$jt6$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > przed zakończenia sprawy (brak wyroku) wystarczy sam nakaz zapłaty w
    > postępowaniu upominawczym ? Jeżeli tak, to czy mogę bezpośrednio z nakazem

    art .502 § 1 i 2 k.p.c art.503 k.p.c
    art.504 § 2 k.p.c

    Sandra

  • 13. Data: 2002-12-08 23:21:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Rozumiem, że gość odwołał się od nakazu. Skoro tak, to nie wystarczy nakaz,
    ponieważ nie jest prawomocny. Nic jednak nie szkodzi na przeszkodzie w
    zastosowaniu tymczasowego zabezpieczenia, jeśli istnieją racjonalne
    przesłani uzasadniajże przypuszczenie, że za jakiś czas niemożliwe będzie
    zaspokojenie Twych roszczeń.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 14. Data: 2002-12-09 14:54:02
    Od: "oleś" <o...@i...pl>

    > art .502 § 1 i 2 k.p.c art.503 k.p.c
    > art.504 § 2 k.p.c
    >
    > Sandra

    ... dziękuje

  • 15. Data: 2002-12-09 15:29:41
    Od: "oleś" <o...@i...pl>

> [...]
    > zastosowaniu tymczasowego zabezpieczenia, jeśli istnieją racjonalne
    > przesłani uzasadniajże przypuszczenie, że za jakiś czas niemożliwe będzie

    ... czyli należy skierować wniosek do sądu i będzie zapewne problem z
    uzasadnieniem przypuszczenia o niewypłacalności (firma dalej działa) ?

  • 16. Data: 2002-12-09 15:52:46
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sandra wrote:
    > art.492 k.p.c

    Czyli odsetki jak zrozumiałem należą się z "urzędu". Czy komornik jest
    zobowiązany do ich obliczenia i dokonania zabezpieczenia bez osobnego
    wniosku?
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 17. Data: 2002-12-09 16:18:51
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jacek <c...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at2e8a$o2q$...@n...tpi.pl...

    > Czyli odsetki jak zrozumiałem należą się z "urzędu". Czy komornik jest
    > zobowiązany do ich obliczenia i dokonania zabezpieczenia bez osobnego
    > wniosku?

    tak

    Sandra

  • 18. Data: 2002-12-09 16:22:54
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > Czyli odsetki jak zrozumiałem należą się z "urzędu". Czy komornik jest
    > zobowiązany do ich obliczenia i dokonania zabezpieczenia bez osobnego

    bo widzisz w kwestii odsetek niekiedy często gęsto się zmienia a o ich
    wysokości musi wiedzieć i sąd i komornik ...i gdy sędzia pisze wraz z
    ustawowymi odsetkami to komornik je również zna w jakim % one wynoszą :-)
    dłużej byłoby pisać wraz z ...% od kwoty zasadzonej w niniejszym nakazie itd
    ...wiec proste jest :-) wraz z ustawowymi odsetkami:-)))

    Sandra

  • 19. Data: 2002-12-09 17:36:11
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sandra wrote:

> [...]
    > :-) dłużej byłoby pisać wraz z ...% od kwoty zasadzonej w niniejszym
    > nakazie itd ...wiec proste jest :-) wraz z ustawowymi odsetkami:-)))

    Serdeczne dzięki.Trochę mi ulżyło. Jestem z lekka dociekliwy (można
    użyc słow upier.......) Skąd komornik ma niby wiedzieć kiedy dłużnik
    zapłaci i w związku z tym do kiedy liczyć te odsetki.Domyślam się że do
    momentu zabezpieczenia,ale czas leci i licznik bije do czasu gdy sprawa
    zakończy sie definitywnie.I co wtedy z różnicą?
    Pozdrawiam
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 20. Data: 2002-12-09 17:52:21
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jacek <c...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at2kaf$9q6$...@n...tpi.pl...
    > zakończy sie definitywnie.I co wtedy z różnicą?

    spokojnie;-) komornik sobie poradzi jest jeszcze w prawie takie zagadnienie
    jak "odsetki od odsetek" i komornik wie jak i kiedy naliczać

    Sandra