  • 1. Data: 2008-09-09 09:15:59
    Temat: ZUS pytania
    Od: "Edyta" <n...@w...pl>

    Pytanie 1

    Czy przy wyrejestrowaniu z kodem 05 70 00 na druku ZWUA muszę się
    wyrejestrować tylko z ubezp. społecznego, czy ze społecznego + zdrowotnego?
    I zarejestrować się z nowym kodem 05 10 00 na duku ZUA rejestrując się z
    nową datą tylko do ubezpieczenia społecznego czy społecznego + zdrowotnego?

    Pytanie 2
    Z dniem 1.09.2008 wyrejestruje działalność na ZWUA z kodem 05700 i
    zarejestruje z kodem 05 10 00.
    Z dniem 2.09.2008 podpisałam umowę o pracę. Nadal prowadzę działalność. Jak
    to zgłosić do ZUS. Na jakich drukach i z jakimi kodami? W momencie gdy mam
    umowę o pracę chcę płacić z tytułu dzałalności tylko składkę zdrowotną.

    POMÓŻCIE! TA ZUSologia JEST OKROPNIE ZAWIŁA.

  • 2. Data: 2008-09-09 11:24:20
    Temat: Re: ZUS pytania
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    ostatnio miałem przepychanki z zusem o druk który potrzebowałem. w 2001-2003
    prowadziłem działalnosc i wyrejestrowałem ją własnie ZWUA. ostatnio jak
    złozyłem wniosek o wydanie pisma okazało sie ze mam niewyrejstrowana
    działalnosc , chodziło o to ze kazdy podatnik ma dwa konta w zusie i trzeba
    jeszcze wyrejstrowac sie na druku ZFA.

    najlepiej podjedz do zusu na sale obsługi i tam niech kobita da ci wszystkie
    druki do wyrejestrowania, bo ja tez dowiadywałem sie co trzeba złozyc drogą
    pantoflowa i nikt mi nie powiedział ze ZFA tez jest wymagane

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-09-11 12:21:45
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@N...innersoft.pl>

    > Czy przy wyrejestrowaniu z kodem 05 70 00 na druku ZWUA muszę się
    > wyrejestrować tylko z ubezp. społecznego, czy ze społecznego +
    > zdrowotnego?

    Na druku ZWUA nie podaje się już teraz o jaki ubezpieczenia chodzi.
    Podaje sie tylko kod tytułu ubezpieczenia, date od kiedy ubezpieczenie nie
    obowiazuje
    i przyczyne.

    > I zarejestrować się z nowym kodem 05 10 00 na duku ZUA rejestrując się z
    > nową datą tylko do ubezpieczenia społecznego czy społecznego +
    > zdrowotnego?

    To zależy.
    Jezeli masz inne zrodlo ubezpieczenia np. umowa o pracę to tylko zdrowotne,
    jezeli nie to społeczne + zdrowotne

> [...]
    > Jak to zgłosić do ZUS. Na jakich drukach i z jakimi kodami? W momencie gdy
    > mam umowę o pracę chcę płacić z tytułu dzałalności tylko składkę

    Robisz ZWUA na kodzie 051000 z dniem 02.09.2008 i ZZA na kodzie 051000
    z dniem 02.09.2008r.

    Darek