  • 51. Data: 2009-04-30 08:53:57
    Temat: Re: ZUS - niby zalegla a oplacona skladka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Bo nie mogły brać - nie było czegoś takiego jak 'zawieszenie
    > działalności' (no, poza nielicznymi wyjątkami).

    Kiedyś ZUS twierdził, że można zawieszać, ba - nawet odpowiednie
    formularze były do tego.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2009-04-30 08:54:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Jeśli miałbym coś Tobie zapłacić i bym nie zapłacił -- to jak
    > przedstawisz na to dowód?

    Ja przedstawiam dowody, że coś mi się należy.

    Ty przedstawiasz dowód, że coś zapłaciłeś (kwitek przelewu, przekazu,
    pokwitowanie przyjęcia gotówki).

  • 53. Data: 2009-04-30 09:00:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Kiedyś ZUS twierdził, że można zawieszać, ba - nawet odpowiednie
    > formularze były do tego.

    Szczerze - pierwsze słyszę. :(
    Owszem - na karcie podatkowej czy rzemieślnicy - na czasu urlopu, ale
    tak 'zawiesić', każdy kiedy chce - nie pamiętam. :(

    --
    spp

  • 54. Data: 2009-04-30 09:04:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Bo nie mogły brać - nie było czegoś takiego jak 'zawieszenie działalności'
    > (no, poza nielicznymi wyjątkami).

    Było, tylko inaczej nazwane.

  • 55. Data: 2009-04-30 09:05:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Szczerze - pierwsze słyszę. :(
    > Owszem - na karcie podatkowej czy rzemieślnicy - na czasu urlopu, ale tak
    > 'zawiesić', każdy kiedy chce - nie pamiętam. :(

    A wyrejestrowanie z ubezpieczeń pamiętasz?
    Zawieszenie to tylko podanie przyczyn takiego stanu rzeczy.
    Jeśli faktycznie działalność nie była prowadzona, to nie ma podstaw prawnych
    do nakładania składek.

  • 56. Data: 2009-04-30 09:10:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    Cavallino pisze:

    > A wyrejestrowanie z ubezpieczeń pamiętasz?
    > Zawieszenie to tylko podanie przyczyn takiego stanu rzeczy.
    > Jeśli faktycznie działalność nie była prowadzona, to nie ma podstaw
    > prawnych do nakładania składek.

    A to nie działało tak, że musiałeś wyrejestrowywać _całą_ firmę a potem
    od nowa rejestrować tak jakby wcześniej jej nie było?

    --
    spp

  • 57. Data: 2009-04-30 09:13:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A to nie działało tak, że musiałeś wyrejestrowywać _całą_ firmę a potem od
    > nowa rejestrować tak jakby wcześniej jej nie było?

    Dokładnie tak.
    Na tym polegało zawieszenie w ZUS.

  • 58. Data: 2009-04-30 09:21:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    Cavallino pisze:

    > Dokładnie tak.
    > Na tym polegało zawieszenie w ZUS.

    Czyli dzisiaj jednak postęp. :)

    --
    spp

  • 59. Data: 2009-04-30 09:26:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czyli dzisiaj jednak postęp. :)

    Nie bardzo wiem na czym on polega, coś się zmieniło w tej sprawie?

  • 60. Data: 2009-04-30 09:38:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    Cavallino pisze:

    > Nie bardzo wiem na czym on polega, coś się zmieniło w tej sprawie?

    Tak, jednoosobowe firmy mogą zawiesić działalność na okres do 24
    miesięcy i nie płacą wtedy _żadnych_ składek. Kiedyś musiały płacić
    zdrowotne.

    --
    spp