  • 1. Data: 2010-12-13 11:40:40
    Temat: "Z" w dokumentach
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Często urzędnicy, ale i ludzie "zwykli" wypełniając formularze, jak
    zostanie jakieś puste miejsce robią na końcu duży znak "Z" (domniemywam, że
    skrót o "zakończone", albo podobny). Owo "Z" ma bodaj służyć temu, żeby
    nikt nic już nie dopisał później w takim dokumencie.

    W mojej głowie zrodziło się teraz hipotetyczne pytanie - co w momencie,
    gdyby ktoś jednak coś dopisał? Taki dopisek zostanie uznany za nieważny?
    Czy w ten sposób można by wtedy "unieważnić" dokument, poprzez celowe
    postawienie "Z" w miejscu gdzie znajduje się jakaś część dokumentu? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2010-12-13 14:28:51
    Temat: Re: "Z" w dokumentach
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/13/2010 5:40 AM, Kapsel wrote:

> [...]
    > Czy w ten sposób można by wtedy "unieważnić" dokument, poprzez celowe
    > postawienie "Z" w miejscu gdzie znajduje się jakaś część dokumentu? :>

    zwykle dokument jest w wiecej niz jednym egzemplarzu.
    wystarczy porównać.
    po za tym bez problemu można stwierdzić co zostało dopisane później.

  • 3. Data: 2010-12-13 15:49:36
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2010-12-13 12:40, Kapsel pisze:

    > W mojej głowie zrodziło się teraz hipotetyczne pytanie - co w momencie,
    > gdyby ktoś jednak coś dopisał? Taki dopisek zostanie uznany za nieważny?

    Ja w takim przypadku parafuję każdą linijkę dopisanego tekstu - nie wiem
    na ile skutecznie, ale nikt nie podważał.

    Shrek.