  • 1. Data: 2010-12-13 19:56:24
    Temat: Kto placi czynsz, spoldzielcze wlasnosciowe
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    Hej,
    Mam pytanie, kupilem wraz z rodzicami mieszkanie w bloku, spoldzielcze
    wlasnosciowe. Na akcie notarialnym widnieje ja oraz rodzice, ktorzy
    maja wspolnote majatkowa. Rodzice podpisali pelnomocnictwo
    uprawniajace mnie do administrowania mieszkaniem. Kto z nas ma placic
    czynsz ?
    Jak to jest odbierane z punktu widzenia US (chodzi o wzbogacanie sie
    oraz rozliczenia PIT) ?

  • 2. Data: 2010-12-13 20:44:52
    Temat: Re: Kto placi czynsz, spoldzielcze wlasnosciowe
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/13/2010 1:56 PM, LprzemekL wrote:
    > Hej,
    > Mam pytanie, kupilem

    pierwsze pytanie z US: Skąd miałeś pieniądze skoro kupiłeś?

    > Kto z nas ma placic czynsz ?

    nie czynsz, bo to nie czynszowka, tylko opłaty.

    właściciele mieszkania. z punktu widzenia spółdzielni solidarnie, czyli
    w razie czego społdzielnia będzie mogła pozwać dowolną osobę.

    > Jak to jest odbierane z punktu widzenia US (chodzi o wzbogacanie sie
    > oraz rozliczenia PIT) ?

    dobre pytanie. moim zdaniem proporcjonalnie do własności.
    zapytaj gotfryda na podatkach. tam czesciej zaglada.

  • 3. Data: 2010-12-13 21:00:06
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    > pierwsze pytanie z US: Skąd miałeś pieniądze skoro kupiłeś?

    Część zarobilem a drugą część dostałem darowiznę pienieżną.

    > nie czynsz, bo to nie czynszowka, tylko opłaty.
    >
    > właściciele mieszkania. z punktu widzenia spółdzielni solidarnie, czyli
    > w razie czego społdzielnia będzie mogła pozwać dowolną osobę.

    czy jest sens iść do spoldzielni i pytać o to ?

    > dobre pytanie. moim zdaniem proporcjonalnie do własności.
    > zapytaj gotfryda na podatkach. tam czesciej zaglada.

    ok, dzieki witek

  • 4. Data: 2010-12-13 22:06:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/13/2010 3:00 PM, LprzemekL wrote:

    > czy jest sens iść do spoldzielni i pytać o to ?

    przeciez oni nie maja zielonego pojecia na ten temat.
    zrobią co im gora powie jak juz beda mieli problem.
    rownie dobrze mozesz zapytac kogokolwiek na ulicy. taka sama wartosc

    > ok, dzieki witek

    a tak na serio to jest takie "cuś" co sie nazywa doradca podatkowy.
    dostaniesz na pismie i odpowie głową w razie czego.
    kosztuje zwykle stowe do dwoch a spisz spokojnie.

  • 5. Data: 2010-12-15 00:59:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Dec 2010, witek wrote:

    > pierwsze pytanie z US: Skąd miałeś pieniądze skoro kupiłeś?

    A to tak :)

> [...]
    >
    > dobre pytanie. moim zdaniem proporcjonalnie do własności.
    > zapytaj gotfryda na podatkach. tam czesciej zaglada.

    Już byłem :), a dla porządku - wyżej napisałeś, dlaczego nie musi
    być problemu z "rozliczeniem PIT".
    Jeśli rodzice płacą swoją część, to w KC jest "ścieżka" oparta
    o ww. obowiązek - rodzice mogą płacić Przemkowi, to nie będzie
    "pośrednictwo" lecz "rozliczenie", nie ma jak szukać należnego
    podatku ;)
    (oczywiście *jeśli* nie twierdzą że *nie* płacą!)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-12-15 01:26:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/14/2010 6:59 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A to tak :)

    > Już byłem :), a dla porządku - wyżej napisałeś, dlaczego nie musi
    > być problemu z "rozliczeniem PIT".

    to proponuje kontynuowac na podatkach

> [...]
    > podatku ;)
    > (oczywiście *jeśli* nie twierdzą że *nie* płacą!)

    tak czy siak, w całkowitym rozliczeniu kazdy z osobna musi wykazać
    "wypływ gotówki" proporcjonalnie do współwłasności.

    kto płaci "na zawnatrz" jest nieistotne, byleby tylko papiery miał.

  • 7. Data: 2010-12-15 14:35:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > tak czy siak, w całkowitym rozliczeniu kazdy z osobna musi wykazać
    > "wypływ gotówki" proporcjonalnie do współwłasności.
    > kto płaci "na zawnatrz" jest nieistotne, byleby tylko papiery miał.

    Ale jakie papiery, gdzie, co?

    Naprawdę w sytuacji, gdy dwie osoby mają wspólne mieszkanie, ktoś ich
    będzie kontrolować, która z nich za centralne ogrzewanie zapłaciła?

    Uwaga, pytam o PRAKTYKĘ, nie o LITERĘ.

    MJ