  • 11. Data: 2010-10-18 15:47:05
    Temat: Re: Wyrownanie calosci strat poniesionych w wyniku kolizji.. dlugie, nudne.. nie bijcie:)
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 18 Oct 2010 16:42:23 +0100, "kamil" <k...@s...com> wrote:

    >"Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> wrote in message

    >Od kiedy ubezpieczyciel tankuje samochody zastepcze?

    Ale konieczność zatankowania, żeby przejechać drogę, którą
    przejechałoby się swoim autem istniałaby i bez szkody.
    Oczywiście przejazd zastępczym autem drugi raz, po odbiór swojego
    samochodu to już inna sprawa.

  • 12. Data: 2010-10-18 17:26:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w
    > Od kiedy ubezpieczyciel tankuje samochody zastepcze?

    Odkad przejazdy maja zwiazek ze szkoda. Na przyklad nadzorowanie
    mechanika naprawiajacego auto, albo odwiedziny u zony w szpitalu po
    wypadku.
    Oczywiscie w ktoryms momencie moze sie zdenerwowac ze nie placi za
    mechanika fuszera i twoja paranoje, albo ze taniej byloby zone
    przewiezc, szczegolnie ze karetka jest wtedy chyba bezplatna :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-10-20 18:04:42
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl>

    Jeszcze mam takie pytanie
    Mam juz wycene i (wiadomo) zanizona wartosc pojazdu przed kolizja, nie
    wnikam juz w wyposazenie, ale ogolnie..

    Rozumiem, ze te tabelki ich to "srednia wartosc umowy k-s" za tego typu
    pojazdy (wyposazenie, rok, silnik, kolor, przebieg itp) w danym miesiacu...

    Co zrobic, jesli taka tabelka mocno zaniza (o dobre 4 tysiace), a ja w
    ustawie nie mam nic napisane o danym rodzaju tabelek, czy to, ze na
    rynku srednia cena wywolawcza co prawda (wiadomo, cos sie utarguje) jest
    o te 4 tys wyzsza niz podana jako podstawa w wycenie, moge ugrac chocby
    ze 2-3 tys (rozumiem, ze od cen wywolawczych cos sie utarguje)

    i drugie pytanie, na ktore nie potrafil konsultant mi odpowiedziec:

    mianowicie wg ustawy ubezpieczyciel pokrywa wszelkie moje straty
    zwiazane z ta kolizja.. pomijam telefony czy listy do ubezpieczyciela,
    ale jak mam szkode calkowita i wg ubezpieczyciela za kase, ktora mi
    wyplacaja mam sobie kupic inny pojazd, o zblizonych parametrach, MUSZE
    przeciez go przerejestrowac oraz zaplacic PCC. Jesli zas nie ma LPG
    (zalozmy, ze w ogole na rynku nie ma, teoretycznie) to MUSZE zalozyc
    nowa instalacje, bo ta co mam roczna, nie da sie LEGALNIE przelozyc.

    czy i ewentualnie jakich argumentow uzyc, zeby ubezpieczyciel pokryl
    wszelkie koszty formalne zwiazane z zakupem kolejnego samochodu, ktorego
    ani nie planowalem ani nie mam z jego powodu zadnej korzysci, a zakup
    wynika _bezposrednio_ ze szkody spowodowanej przez ich klienta..

    nie dostajac wiec pieniedzy, ktore MUSZE wydac na szukanie/sprawdzanie
    oraz bezposrednio i koniecznie przerejestrowanie samochodu oraz majac
    zanizona warotsc pojazdu sprzed kolizji TRACE, a wiec nie dostosowali
    sie do dzialajacej ustawy.. pytanie tylko jaka jest praktyka,
    intepretacja i czy da sie dojsc do sprawiedliwej wyplaty, czy to tka juz
    jest, ze mam kolizje = trace przy szkodzie calkowitej (bo przy lekkich
    obcierkach mozna bezgotowkowo i jest wtedy OK)

    pozdr

  • 14. Data: 2010-10-20 19:31:51
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 20 Paź, 20:04, newsy_gazeta <n...@g...pl> wrote:
    > mianowicie wg ustawy ubezpieczyciel pokrywa wszelkie moje straty
    > zwiazane z ta kolizja..

    Ustawa swoje, życie swoje...

    > Jesli zas nie ma LPG
    > (zalozmy, ze w ogole na rynku nie ma, teoretycznie) to MUSZE zalozyc
    > nowa instalacje, bo ta co mam roczna, nie da sie LEGALNIE przelozyc.

    Mi się nie udało odzyskać za instalację (sądu nie próbowałem). Była
    tylko lekko zwiększona kwota wyceny samochodu sprzed wypadku.

    > nie dostajac wiec pieniedzy, ktore MUSZE wydac na szukanie/sprawdzanie

    Nie musisz, możesz wziąć pierwszy lepszy z komisu, a że chcesz lepiej
    i dokładniej sprawdzony - dopłacasz. Zapewne taką logiką kierują się
    ubezpieczyciele.
    Nie słyszałem, żeby ktoś dostał dodatkowe pieniądze za "koszt szukania
    nowego auta", ale chętnie poczytam jeśli komuś się to udało.

    > czy da sie dojsc do sprawiedliwej wyplaty

    Krótko - nie :)