  • 1. Data: 2003-06-11 15:48:02
    Temat: Wyrok zaoczny
    Od: "Teresa" <t...@w...pl>

    Publikacja wyroku zaocznego odbyła się 28.04.2003 r. i nie stawołam się na
    nią. Niemniej jednak wiedziałąm jaki zapadł wyrok. Napisałam do sądu prośbę o
    odpis wyroku wraz z uzasadnieniem. Wyrok zaoczny otrzymałam 10.05.2003 r.
    Uzasadnienie nie otrzymałam tylko postanowienie, że zgodnie z treścią art. 342
    kpc sąd sporządza uzasadnienie wyroku zaocznego w sytuacji gdy powództwo
    oddalil w całosci albo w części, a powód złożył wniosek o sporządzenie
    uzasadnienia wyroku w terminie tygodniowym albo gdy złozył apelację. Zamiast
    złożyć sprzeciw, co bylo napisane na pouczeniu, złożyłam apelację w dniu
    15.05.2003 r. W odpowiedzi na apelację 26.05.2003 r. dostałam postanowienie,
    że zgodnie z treścią przepisu art. 344 par. 1 i 2 kpc pozwany moze zlożyć
    sprzeciw od wyroku zaocznego, któy zapadł przeciwko niemu. Nie przysługuje mu
    prawo złożenia apelacji.29.05.2003 łożylam więc sprzeciw, na który otrzymałam
    postanowienie, że wyrok zaoczny wydany zostal 25.04.2003 r. Na termin
    publikacji ja nie stawilam się pomimo prawidłowego powaidomienia.Sprzeciw od
    tego wyroku należało złożyć w terminie tygodniowym od w/w daty.Przy
    postanowieniu dostałam pouczenie, że mogę złozyć zażalenie. Proszę o pomoc, bo
    nie wiem jak to wszystko wytłumaczyć.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl