    From: "Leszek" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wyrok nakazowy - czy jest sens się odwoływać ?
    Date: Tue, 26 Jul 2011 23:40:14 +0200

    2 dni temu dostałem wyrok nakazowy . Obwiniony o to że przez 10 miesięcy
    prowadząc działalność gospodarczą nie dopełniłem obowiązku przesyłanie
    deklaracji ZUS tj. o popełnienie wykroczenia z art.98 ust 1 pkt 6 w zw. z
    art. 45 ust 1 i 47 ust. 1 ustawy z dnia 13.10.1998.

    Za to wykroczenie sąd zażyczył sobie 2000 zł

    Deklaracji rzeczywiście nie wysyłałem - czyli zasadniczo sąd ma rację.

    Na swoje usprawiedliwienie mam tylko fakt że: deklaracje te dotyczyły (tylko
    i wyłącznie) 2 pracowników przebywających na urlopach wychowawczych ( ja
    opłacam KRUS) i nie wynikała z nich konieczność wpłaty nawet złotówki (tylko
    RSA).

    Moje pytanie :

    1.Czy położyć uszy po sobie, poprosić sąd o rozłożenie na raty i płacić
    grzecznie ciesząc się z tak niskiej kary ?

    2. Czy wnieść sprzeciw i powalczyć o mniejszą grzywnę ?

    3. Czy realne jest zbicie tej kwoty do 500-700 zł ?

    Jak jest praktyka w takich sprawach ?

    Pozdrawiam

    Janek