    From: "jk" <a...@a...au>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wyrejestrowanie pojazdu w kraju
    Date: Fri, 29 Oct 2010 10:04:14 +0200

    Witam.
    Sprzedałem swój samochód za granicę do jednego z państw UE. Pojazd wyjechał
    na lawecie bez tablic. Prawo mówi, że:
    Pojazd podlega wyrejestrowaniu przez organ właściwy ze względu na miejsce
    ostatniej rejestracji pojazdu, na wniosek jego właściciela, w przypadku:
    3) wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą
    lub zbyty za granicę.
    Mam oczywiście umowę kupna-sprzedaży, tablicę rejestracyjną, ubezpieczenie
    OC.
    Samochód chcę wyrejestrować po to aby móc uzyskać zwrot z OC składki za
    niewykorzystany okres (AVIVA wymaga takiego dokumentu).
    Intformacja, jak został mi udzielona w Wydziale Komunikacji mojego Starostwa
    jest taka, że umowa kupna-sprzedaży nie jest podstawą do wyrejestrowania
    pojazdu tylko zgłoszenie tego przez kupującego. Wiadomo, że nikt z zagranicy
    specjalnie nie przyjedzie tego zrobić. Wiem, że inne Urzędy wymagają przy
    tej czynności umowę kupna-sprzedaży, złożenie pisemnie stosownego
    oświadczenia oraz opłatę skarbową bodajże 10 zł. Ale mój wydział w
    Starostwie łódzkim-wschodnim być może ma jakieś inne wytyczne,
    rozporządzenia albo widzimisię urzędniczki.
    I pytanie, czy mają prawo odmówić mi na podstawie umowy kupna-sprzedaży,
    złożenia stosownego oświadczenia oraz przekazania im tablic wyrejestrowania
    pojazdu?