  • Data: 2009-01-29 16:15:23
    Temat: Wypowiedzenie z pracy - galimatias z terminami
    Od: s...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    Mam umowe na czas okreslony od 08.12.2008 do 12.2010.
    Mam w umowie napisane ze strony zastrzegaja sobie prawo rozwiazania
    umowy za uprzednim dwutygodniowym wypowiedzeniem (dotyczy umów
    zawartych na okres dłuzszy niz 6 miesecy).
    Jeslii zloze wypowiedzenie 16 lutego to czy w marcu bede mogl juz sie
    pozeganc z ta firma? Jesli tak to ktorego dokladnie?
    Ile dni mam liczyc bo nie uplynelo 6 miesiecy wiec nie jestem
    przekonany do 14 dni.

    Jesli przyjac ze obowiazuje mnie 2 tygodnie (14 dni) to jesli luty ma
    28 dni a wypowiedzenie zloze 16.02 to konkretnie kiedy umowa jest
    rozwiazana?
    Liczymy poniedzialek 16 jako pierwszy dzien czy dopiero wtorek jest
    pierwszym dniem bo gdzies wyczytalem jeszcze ze "Bieg okresu
    wypowiedzenia 2 tygodniowego rozpoczyna się pierwszego dnia tygodnia
    następującego po tygodniu w ktorym zostało zlozone wypowiedzenie i
    konczy się zawsze w sobote np. jeżeli złozysz wypowiedzenie w we
    wtorek lub piatek itd."
    Zgodnie z powyzszym wyliczylem ze umowa rozwiaze sie 7 marca. (W
    takiej sytuacji rozsadne by bylo zlozenie wypowiedzenia jeszcze
    poprzedniego tygodnia - 13 lub 14 marca)

    Pytanie tez jak sie maja do tego artykuly 111 i 112 z kodeksu
    cywilnego?

    Jesli poniedzialek (16 lutego) przyjac za pierwszy dzien to niedziela
    1 marca bedzie 14 dniem
    Jesli liczyc od wtorku (17 lutego) to poniedzialek 2 marca bedzie 14
    dniem

    Zatem reasumujac ktory rachunek jest prawidlowy?