  • 11. Data: 2006-03-05 01:08:12
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy - Polkomtel
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Przemek napisał:
    > Czy tak określona kara miałaby zastosowanie jako udzielona klientowi

    Nie ma czegoś takiego jak kara umowna płacona przez klienta telekomowi,
    bo kara umowna może być tylko od niewykonania zlecenia i to jeszcze jak
    zamwiający potrafiłby wykazać poniesione przez siebie straty z tytułu
    niewykonania tego zlecenia.
    A to klient jest zleceniodawcą.

    > ulga czy poprostu kara umowna, która w wypadku zerwania umowy w związku
    > ze zmianą cennika bądź regulaminu nie miałaby zastosowania.

    Zmiana umowy, regulaminu i cennika upoważnia do zerwania umowy bez
    żadnych konsekwencji dla klienta.

> [...]
    > 2. swoim działaniem nie spowoduje rozwiązania Umowy przez
    > Polkomtel S.A. lub zaprzestania świadczenia przez Polkomtel usług w
    > ramach Umowy.
    > 2. W związku z ulgami przyznawanymi Abonentowi przez Polkomtel S.A. w
    > przypadku niewykonania przez Abonenta zobowiązań, o których mowa w § 5
    > pkt. 1 a)-b) powyżej Abonent zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz
    > Polkomtel SA kary umownej w wysokości 840,00 zł. Wysokość kary umownej
    > będzie pomniejszana w zależności od czasu, jaki upłynął od dnia zawarcia
    > Umowy według zasad określonych w § 5 pkt.3.

    Heh. Widzę, że Polkomtel dalej ma genialnych prawników skoro bredzą o
    karach umownych. Heh...

    ubawiony
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 12. Data: 2006-03-05 17:07:37
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    > Prawo telekomunikacyjne wyraźnie mówi, że operator może żądać jako
    > odszkodowania jedynie o wartości nie przekraczającej udzielonej
    > klientowi ulgi - Art. 57 p.6.
    > Kwota tej ulgii musi być wyraźnie określona w umowie i kwotą tą NIE JEST
    > urojona przez telekomy "kara umowna".

    Czy "kochana inaczej" TPSA również stosuje się do tego prawa? Wiem, głupie
    pytanie, ale to TPSA...

    I czy kara za zerwanie umowy "lojalnościowej" (zrobili zmianę danych w bazie
    danych za 10 zł, o ile brat będzie korzystał przez bodajże 2 lata z telefonu - a
    teraz za zerwanie jej wołają 180 zł) będzie możliwa do uniknięcia?

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 13. Data: 2006-03-06 10:25:56
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Nadal nie wiem, jaką umowę zawarłeś i dlaczego (i kiedy) chcesz zerwać.
    >
    > M.
    Pytam się hipotetycznie czy jeżeli zmieniliby regulamin mógłbym zerwać
    umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych przez okresem 24 miesięcy
    bez ponoszenia kary umownej.

    Przemek

  • 14. Data: 2006-03-06 10:28:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Przemek napisał:

    > Pytam się hipotetycznie czy jeżeli zmieniliby regulamin mógłbym zerwać
    > umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych przez okresem 24 miesięcy
    > bez ponoszenia kary umownej.

    Poczytaj archiwum, mniej więcej sprzed 12-14 miesięcy

    M.