eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypowiedzenie umowy OC - do kiedy i czy w ogóle pojazd jest objęty ochroną OC › Wypowiedzenie umowy OC - do kiedy i czy w ogóle pojazd jest objęty ochroną OC
  • Data: 2008-07-02 09:14:07
    Temat: Wypowiedzenie umowy OC - do kiedy i czy w ogóle pojazd jest objęty ochroną OC
    Od: "szmalec" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Dnia 26.06.2008 nabyłem pojazd z polisą OC towarzystwa X obejmującą okres
    11.03.2008 - 10.03.2009.
    Chcę wypowiedzieć powyższą umowę i zawrzeć nową w innym towarzystwie.
    Zgodnie z przepisami, mam 30 dni (miesiąc?) od daty zakupu na rozwiązanie
    dotychczasowej umowy OC.
    Czyli firma X do dnia 25.07.2008 musi zostać skutecznie powiadomiona przeze
    mnie o wypowiedzeniu.
    Chcę takie pismo wręczyć ichniemu agentowi i otrzymać potwierdzenie na
    kopii, ale być może będę zmuszony zrobić to w formie listu poleconego.

    Pytanie:
    Od kiedy najkorzystniej i jednocześnie tak aby było zgodnie z prawem
    powinienem zawrzeć nową umowę OC w innej firmie Y ?
    Czy - aby zachować ciągłość ubezpieczenia OC pojazdu - nowa polisa powinna
    być na okres od dnia zakupu, czy od dnia powiadomienia (który to dzień w
    przypadku wysłania listem jest trudny do zgadnięcia), czy też mogę w
    wypowiedzeniu wysłanym powiedzmy tydzień po zakupie określić datę
    wypowiedzenia umowy OC? (np "... z dniem 25.07.2008 wypowiadam umowę...")

    Inaczej sformułuję to pytanie, może będzie jaśniej:
    Czy w wypowiedzeniu umowy wysłanym lub wręczonym np. dzisiaj mogę napisać,
    że wypowiadam umowę OC z dniem 25.07.2008?
    A jeśli nie mogę tak określić daty, to czy jak list otrzymają np.
    16.07.2008, a nową umowę mam zawartą od 25.07.2008, to pomiędzy powyższymi
    datami pojazd nie będzie ubezpieczony i narażam się na kary UFG?

    Jeszcze inaczej:
    Kiedy kończy się ochrona OC firmy X w przypadku zakupu auta i złożenia na
    piśmie wypowiedzenia na niecały miesiąc od zakupu? W dniu otrzymania przez X
    pisma, "wstecz" dzień po zakupie, czy na 30 dni po zakupie?

    Mam nadzieję że to co napisałem jest choć częściowo zrozumiałe.

    Pozdrawiam.