  • 1. Data: 2004-07-16 18:18:20
    Temat: Wypowiedzenie
    Od: Piotr <p...@i...pl>

    Witam.
    Złożyłem miesięczne wypowiedzienie.
    Ile według prawa ma czasu na ustosunkowanie się do tego prezes?
    chyba nie może czekac do ostatniej chwili?
    Piotr
    2004-07-16 20:15:18
    **************************

  • 2. Data: 2004-07-16 18:32:10
    Temat: Re: Wypowiedzenie
    Od: Dredd<...@...pl>

    Wypowiedzenie jest jednostronną czynnością. Skuteczne jest z chwilą
    dotarcia do adresata (pracodawcy) niezależnie od jego stanowiska

    No chyba że złożona została prośba o rozwiązanie umowy w drodze
    porozumienia stron (co ludzie czasem też nazywają nieprecyzyjnie
    wypowiedzeniem) - wtedy faktycznie potrzebne jest działanie obu
    stron, czyli owo porozumienie

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-16 18:44:43
    Od: Piotr <p...@i...pl>

    Dnia 2004-07-16 20:32:10 *Dredd* naskrobał(a):
> [...]
    > porozumienia stron (co ludzie czasem też nazywają nieprecyzyjnie
    > wypowiedzeniem) - wtedy faktycznie potrzebne jest działanie obu

    OK!
    A co w momencie gdy ten prezes nie podpisze mojej chęci odejścia z tego
    zakladu. Będę żył w nieświadomości przez ten cały miesiąc?
    Wydaje mi się, że powinien mi dać odpowiedź (negatywną lub pozytywną) w
    jakimś sensownym czasie.
    Albo ja tego nie rozumiem?
    Czy znasz może podstawe prawną tego problemu?
    Czytalem KP i nie znalazłem.:(
    Piotr
    2004-07-16 20:39:56
    **************************

  • 4. Data: 2004-07-16 19:19:52
    Od: Dredd<...@...pl>

    > OK!
    > A co w momencie gdy ten prezes nie podpisze mojej chęci odejścia z
    tego
    > zakladu. Będę żył w nieświadomości przez ten cały miesiąc?

    Powtarzam po raz kolejny że wypowiedzenie to jednostronna czynność
    prawna. Masz tylko zadbać o to by Twój pracodawca miał możłiwość
    zapoznać się z Twoim wypowiedzeniem (musi być na piśmie)
    Zgoda pracodawcy nie ma tu nic do rzeczy. Okres wypowiedzenia jest
    m.in. po to by mógł sobie zorganizować ciągłość funkcjonowania
    stanowiska które zajmujesz.
    Akurat nie mam nic pod ręką czym mógłbym poprzeć moje słowa, ale
    spróbuję tak Cię przekonać:
    Odwróć sytuację: pracodawca zwalnia Ciebie dając Ci miesięczne
    wypowiedzenie. Czy musisz się na nie zgadzać? Nie - po owym
    wypowiedzeniu wylatujesz z roboty i szlus (chyba że w międzyczaise
    pracodawca zmieni zdanie a Ty na tą zmianę zdania się zgodzisz)
    Na tej samej zasadzie Twoje wypowiedzenie jest skuteczne z chwilą
    złożenia go pracodawcy i termin leci (pamiętaj aby zastosować właściwy
    okres wypowiedzenia i prawidłowo policzyć termin jego upływu)

    > Wydaje mi się, że powinien mi dać odpowiedź (negatywną lub
    pozytywną) w
    > jakimś sensownym czasie.

    A może pracodawca nie ma ochoty na odpowiadanie... BTW:
    Obowiązku też nie ma
    Jeśli masz rozterki umów się na pogawędkę i przypomnij że okres
    wypowiedzenia leci i że odchodzisz za X dni

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-07-16 19:35:08
    Od: Piotr <p...@i...pl>

    Dnia 2004-07-16 21:19:52 *Dredd* naskrobał(a):

> [...]

    > Obowiązku też nie ma
    > Jeśli masz rozterki umów się na pogawędkę i przypomnij że okres
    > wypowiedzenia leci i że odchodzisz za X dni

    Chyba wszystko zrozumiałem.:)
    A jak wygląda sytuacja, gdy obowiązuje mnie trzymiesięczny okres
    wypowiedzenia, a złożę miesięczne wypowiedzenie?
    Jak wtedy prezes może zareagować?
    Kręci się to tak samo czy raczej nie?

    Piotr
    2004-07-16 21:31:31
    **************************

  • 6. Data: 2004-07-16 20:12:23
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A jak wygląda sytuacja, gdy obowiązuje mnie trzymiesięczny okres
    > wypowiedzenia, a złożę miesięczne wypowiedzenie?

    Jeżeli po prostu ty wypowiadasz pracodawcy lub on tobie to obowiązuje was
    termin wypowiedzienia okreeslony w kodeksie pracy.
    Jeżeli chcecie wypowiedzieć na innych warunkach to ta druga strona musi się
    wtedy na te warunki zgodzić i w wypadku akceptacji nazywa się to
    "wypowiedzeniem za porozumieniem stron".

    andrzej

  • 7. Data: 2004-07-16 21:30:07
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    andrzej wrote:
    > Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli po prostu ty wypowiadasz pracodawcy lub on tobie to obowiązuje was
    > termin wypowiedzienia okreeslony w kodeksie pracy.

    Innymi słowy, wypowiedzenie zawierające błąd pod postacią
    nieprawidłowego (niezgodnego z KP) okresu wypowiedzenia jest skuteczne,
    ale z datą włąściwą wg KP? Czy też może jest nieważne?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 8. Data: 2004-07-17 05:19:26
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "andrzej" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > wtedy na te warunki zgodzić i w wypadku akceptacji nazywa się to
    > "wypowiedzeniem za porozumieniem stron".

    Nie rób ludziom z mózgu wody bo nie ma takiej formy prawnej rozwiazania
    umowy o prace.

    Art. 30. § 1. Umowa o pracę rozwiązuje się:

    1) na mocy porozumienia stron,
    2) przez oświadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu wypowiedzenia
    (rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem),
    3) przez oświadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu wypowiedzenia
    (rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia),
    4) z upływem czasu, na który była zawarta,
    5) z dniem ukończenia pracy, dla której wykonania była zawarta.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt