  • 1. Data: 2004-04-07 17:05:22
    Temat: Wypowiedzenie
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam Szanowne Grono Dyskutantów. Otrzymałem wypowiedzenie umowy o prace,
    gdzie jako przyczynę określono cytuje: ”zamiar zastąpienia zajmowanego przez
    Pana stanowiska pracy innym pracownikiem”. I tu moje pytanie: czy na takie
    uzasadnienie wypowiedzenia jest szansa powodzenia odwołania w Sądzie Pracy. Za
    wszelkie rady podpowiedzi dziękuję z góry.
    Dodam tylko ze NIGDY nie było uwag do mojej pracy i moich umiejętności i
    kompetencji.

  • 2. Data: 2004-04-07 19:56:37
    Temat: Re: Wypowiedzenie
    Od: " Iwa" <p...@g...pl>

    do 7 dni można odwołać się od wypowiedzenia domagając się w tym wypadku
    (domyslam sie ze chodzi o umowe zawarta na czas nieokreslony) przywrócenia do
    pracy lub odszkodowania -w przypadku gdy upłynał termin wypowiedzenia. W
    uzasadnieniu można napisać, że wypowiedzenie jest bezzasadne, a pracodawca
    bedzie mmusiał wykazac, że tak nie jest. Należy pamietac, ze przyczyna podana
    przez pracodawce musi być konkretna i prawdziwa.To jest oczywiste, a jednak
    czesto tak sie nie dzieje (-:
    W tym przypadku trudno mi sie wypwoiedziec, bo nie znam całej sytuacji. Np. w
    przypadku , gdy pracownik nie ma kwalifikacji, a pojawi sie ktos kto je
    posiada, badz ma większe- takie wypowiedzenie moze okazac sie zasadne. Tak mi
    sie wydaje...

  • 3. Data: 2004-04-07 20:20:25
    Od: "Grzegorz S." <f...@i...pl>

    Użytkownik " Iwa" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > posiada, badz ma większe- takie wypowiedzenie moze okazac sie zasadne. Tak

    Sadze ze takie przepisy sa conajmniej glupie
    Gdy jestem pracodawca i chce kogos zwolnic bo mam taka ochote to sadze ze
    nei powinno byc problemu
    Płace za okres wypowiedzenia i heja
    Jako pracodawca powninienem swobodnie decydowac z kim chce pracowac a z kim
    nie
    Grzegorz S.

  • 4. Data: 2004-04-07 20:46:25
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz S." <f...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nei powinno byc problemu
    > Płace za okres wypowiedzenia i heja
    > Jako pracodawca powninienem swobodnie decydowac z kim chce pracowac a

    Może kiedyś tak będzie i życzenia Pracodawcy się spełnią.
    Na razie obowiązują jeszcze przepisy Kodeksu pracy, według których w
    wypowiedzeniu umowy o pracę na czas nieokreślony pracodawca musi podać
    konkretną przyczynę wypowiedzenia, a sąd pracy - na wniosek pracownika -
    w wielomiesięcznym procesie może się zastanawiać czy podana przez
    pracodawcę przyczyna była uzasadniona.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-04-07 21:17:57
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

> [...]
    > konkretną przyczynę wypowiedzenia, a sąd pracy - na wniosek pracownika -
    > w wielomiesięcznym procesie może się zastanawiać czy podana przez

    a to nie obowiazuje w firmie ktora zatrudnia ponad iles tam osob? 10 czy 15?

  • 6. Data: 2004-04-07 21:35:35
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com> napisał w wiadomości

    > a to nie obowiazuje w firmie ktora zatrudnia ponad iles tam osob? 10
    czy 15?

    Obowiązuje każdego pracodawcę bez względu na liczbę zatrudnionych
    pracowników.

    Pozdrawiam

    wa

  • 7. Data: 2004-04-08 14:15:20
    Od: "Jurek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    do
    > pracy lub odszkodowania -w przypadku gdy upłynał termin wypowiedzenia.

    Czy dobrze rozumiem-jezeli uplynął termin odwołania mogę się domagać
    odszkodowania? Na jakiej podstawie, poproszę o jakies odnosniki prawne bym nie
    bładził.

> [...]
    > przypadku , gdy pracownik nie ma kwalifikacji, a pojawi sie ktos kto je
    > posiada, badz ma większe- takie wypowiedzenie moze okazac sie zasadne.

    Mysle ze raczej nikt taki sie nie pojawil i nie pojawi.
    W tym wypadku chodzi chyba o likwidację stanowisk pracy, ale tak by nie
    wypłacić dwumiesięcznej odprawy.

  • 8. Data: 2004-04-08 16:20:16
    Od: " Iwa" <p...@g...pl>

    Jurek <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy dobrze rozumiem-jezeli uplynął termin odwołania mogę się domagać
    > odszkodowania? Na jakiej podstawie, poproszę o jakies odnosniki prawne bym
    nie
    > bładził.

    No niezupełnie. Jeżeli rozprawa odbedzie sie przed upływem teminu
    wypowiedzenia -można żądać uznania wypowiedzenia za bezskuteczne. natomiast,
    jeżeli rozprawa zostanie wyznaczona już po terminie wypowiedzenia- co jest
    bardziej prawdopodobne-przysługuje roszczenie przywrocenia do pracy badz
    odszkodowania.
    Mozna o tym poczytać w kp chyba art. 45

    Warto pamiętac, że można złożyć też wniosek o zabezpieczenie
    powództwa,wówczas, jeżeli sad sie do tego przychyli, mozna pracowac dalej az
    do momentu uprawomocnienia sie wyroku.

  • 9. Data: 2004-04-08 18:35:41
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    > Obowiązuje każdego pracodawcę bez względu na liczbę zatrudnionych
    > pracowników.

    zatrudniam np 2 osoby, po pewnym czasie stwierdzam ze jedna jest juz
    niepotrzebna,
    (firma traci na tym)

    i co w tedy?

  • 10. Data: 2004-04-08 18:48:01
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    > zatrudniam np 2 osoby, po pewnym czasie stwierdzam ze jedna jest juz
    > niepotrzebna,
    > (firma traci na tym)
    >
    > i co w tedy?

    W tej sytuacji przyczyną wypowiedzenia może być likwidacja stanowiska
    pracy lub zmiany organizacyjne.
    W firmie do 19 pracowników można nie wypłacać odprawy.

    Pozdrawiam

    wa