  • 1. Data: 2002-04-02 22:07:23
    Temat: Wypiłem piwo...
    Od: "Hyakinthos" <j...@b...pl>

    Cześć

    Wypiłem piwko i może w związku z tym przychodzą mi do głowy dziwne pomysły:
    Czy jest, Kochani, możliwe istnienie spółki bez wspólników ?

    Hiacintus
    --
    "I choćbym musiał zstąpić w otchłań bez światła,
    nie zlęknę się niczego, bo mam latarkę".

  • 2. Data: 2002-04-02 22:08:59
    Temat: Re: Wypiłem piwo...
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik "Hyakinthos" <j...@b...pl> napisał:

    > Wypiłem piwko

    Smacznego :-)

    > i może w związku z tym przychodzą mi do głowy dziwne pomysły:
    > Czy jest, Kochani, możliwe istnienie spółki bez wspólników ?

    Jednoosobowa spółka z o.o. ??

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 3. Data: 2002-04-02 22:29:34
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    >Jednoosobowa spółka z o.o. ??

    100% udzialow nalezy do jednejosoby

  • 4. Data: 2002-04-03 08:03:40
    Od: "Hyakinthos" <j...@b...pl>

    >Jednoosobowa spółka z o.o. ??

    Nie, całkiem bez wspólników :-). W 1-os. sp. z o. o. za wspólnika i
    zgromadzenie wspólników robi jeden jedyny wspólnik. Ale przyszła mi do głowy
    taka myśl co by było, gdyby sp. z o. o. założyły np. trzy spółki z o. o. w
    organizacji ? Każda z nich jest dopiero 'w organizacji', jest jakby
    przedspółką, 'dojrzewa' sobie do właściwej roli, ale ma przecież już
    zdolność do czynności prawnych ? Co nie ? :-)

    Hiacintus

  • 5. Data: 2002-04-03 12:59:31
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Hyakinthos" <j...@b...pl> wrote in message

    > Nie, całkiem bez wspólników

    Tak tez myslalem "Zeroosobowa".
    Mysle, ze JEST to mozliwe, ale na razie nie jest mozliwe.
    To znaczy w demokracji sejm jest w staine uchwalic kazda glupote,
    wiec jest w stanie tez uchwalic spolke zeroosobowa.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-04-03 13:45:18
    Od: "Hyakinthos" <j...@b...pl>

    >Tak tez myslalem "Zeroosobowa".
    >Mysle, ze JEST to mozliwe, ale na razie nie jest mozliwe.
    >To znaczy w demokracji sejm jest w staine uchwalic kazda glupote,
    >wiec jest w stanie tez uchwalic spolke zeroosobowa.

    Nie o to mi chodzi. Sejm nie ma tu nic do rzeczy. Na gruncie obecnej ustawy
    ksh zwyczajnie kilka spółek z o. o. w organizacji zakłada sobie spółkę z o.
    o. Pytam się, bo mogą być w tym rozumowaniu jakieś błędy. Albo może sa inne
    rozwiązania.

    Hiacintus

  • 7. Data: 2002-04-04 10:55:48
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    o.
    > o. Pytam się, bo mogą być w tym rozumowaniu jakieś błędy. Albo może sa

    Mysle, ze blad jest taki ze spolka z o.o to tez osoba...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-04-04 13:35:14
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    > Mysle, ze blad jest taki ze spolka z o.o to tez osoba...

    Owszem, a przed wpisem do rejestru nie posiada osobowości prawnej i nie
    może być podmiotem praw i obowiązków - w tym posiadać udziałów w innej
    spółce. Przedpiscy polecam lekturę art. 12 KSH.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 9. Data: 2002-04-04 15:37:57
    Od: "Buba" <j...@b...pl>

    >Owszem, a przed wpisem do rejestru nie posiada osobowości prawnej i nie
    >może być podmiotem praw i obowiązków - w tym posiadać udziałów w innej
    >spółce. Przedpiscy polecam lekturę art. 12 KSH.

    Ale co ma piernik do wiatraka ? Pisałem o spółce z o. o. bez wspólników, a
    nie negowałem osobowość prawną sp. zoo.

    Hiacintus

  • 10. Data: 2002-04-05 22:21:28
    Od: "Andy Elkowski" <a...@i...pl>

> [...]
    > --
    > "I choćbym musiał zstąpić w otchłań bez światła,
    > nie zlęknę się niczego, bo mam latarkę".

    Nasze prawo dopuszcza utworzenie jednoosobowej spółki z o.o., będącej
    alternatywą dla samodzielnej działalności gospodarczej prowadzonej w dużym
    rozmiarze. Nie potrzebujesz szukać wspólników, aby móc utworzyć spółkę, w
    której jako jedyny wspólnik będziesz wykonywał wszystkie uprawnienia
    przysługujące zgromadzeniu wspólników.