  • 21. Data: 2004-09-19 19:08:36
    Temat: Re: [Wypadek samochodowy] Praca policji.. zastrzeżenia.. [długie]
    Od: "jupi" <t-net(malpa)go2.pl>

    witam

    news:cikg53$5i3$1@news.onet.pl...

    > Grzywna pewnie :)
    > Ale rzeczywiście może się zdarzyć (choć nie powinno), że od razu
    > dostaniesz wyrok nakazowy. Masz prawo wnieść od niego sprzeciw w ciągu 7
    > dni (nawet nie musisz go specjalnie uzasadniać), a wtedy sprawa trafi na
    > rozprawę.
    >
    > Tak w ogóle, to lektura kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenie by
    > Ci nie zaszkodziła :)
    > A juz na pewno wszelkich pouczeń jakie możesz dostać.
    >
    > KG

    Powiem tak... Facet wyjechal.. ale ja jechalem 140/40 wiec uznalem ze
    grzywna w wysokosci 300 zl to nie jest duzo i jest to niewarte dalszego
    postepowania sadowego... :) To byl kadett do tego jeszcze na blachach
    niemieckich za ktorego zaplacilem 150 euro wiec go sprzedalem... i wiele
    nie stracilem.. wiec sprawa nie byla o duze pieniadze... i czekac do
    sprawy miesiace... wiec olalem i w chwili wyroku juz dawno go nie mialem..
    :))
    Pozdrawiam
    jupi

  • 22. Data: 2004-09-19 19:16:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A kogo należy prosić? Czy na piśmie?

    Nie wiem co to za jednostka (jakiego szczebla), więc trudno mi powiedzieć.
    Zapytaj dyżurnego przy wejściu. Możesz zacząć ustnie, w razie odmowy złóż
    wniosek dowodowy na piśmie. Ale nie powinno być problemu, jeśli to
    faktycznie ma sens i przekonasz dyżurnego o potrzebie wykonania tych
    czynności.

    > Nie nie.. to było tak: uznali jeden długi ślad jako moj (ten który nie
    jest
    > moj), a zauważyli również jeden ślad praego koła (oznali, ze tak szybko
    > jechałem, ze mnie obróciło). Na maila zapodam zaraz zdjęcie..

    Wyślij zdjecia. Ale skoro zobaczyli i ten drugi ślad, to powinni go w
    oględzinach też go ująć. Nie ich sprawa już teraz, który jest czyj. To ma
    ocenić sąd, albo najpewniej biegły.

    > Skrzyżowanie było niejako "zwykłe". Głowna droga, i z prawej strony droga
    > podporządkowana. Z tym, że wyjazd z tej podpożadkowanej jest dośc trudny,
    > ponieważ tuż przy drodze głownej stoi budynek, który zasłania widocznośc.
    > Wielu kierowców wjeżdza na drogę z pierwszeństwem, żeby się upewnić czy
    nic
    > nie jedzie (paranoja)..

    Pozostaje ocena sądu.

  • 23. Data: 2004-09-19 19:18:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zeby zapenić nadjeżdżającym z podporządkowanej widoczność. Gośc, który mi
    > wymusił na początku stwierdził,ze mnie w tym lustrze nie widział, później
    > przy policji dodał, że nie widział, bo tak szybko jechałem.. Smieszne..

    Wcale nie. Lustro ma jakiś tam kąt widzenia. Przy szybszej jeździe mógł Cię
    za późno zauważyć. To tak ogólnie, bo jak pisałem skrzyżowania nie znam.

  • 24. Data: 2004-09-19 19:53:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik Andrzej napisał:

    > okazało (gdy panowie policjanci juz odjezdzali): te ślady hamowania nie były
    > moje! Były to ślady innego samochodu lub motocykla (dwa długie ślady), moje
    > były 4 razy krótsze.. 2 metry dalej - ogromna pomyłka!

    Motocykla? DWA długie ślady? Oj, chyba ciągle jesteś w szoku ;)

  • 25. Data: 2004-09-19 19:54:46
    Temat: Re: [Wypadek samochodowy] Praca policji.. zastrze=BFenia.. [d=B3ugie]
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik Andrzej napisał:

    > zł i zatrzymanie prawa jazdy). Radził mi, żebym przyjął, bo "nie wiem w co
    > się pakuję..". Poza tym moja wygrana to będzie zarazem przegrana

    Zawsze tak radzą. Mniej papierkowej roboty dla nich.

  • 26. Data: 2004-09-19 20:30:04
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam

    [...
    > Motocykla? DWA długie ślady? Oj, chyba ciągle jesteś w szoku ;)
    ...]

    No coz, moze i jest w szoku ale dwa slady hamowania motocykla to jest az tak
    dziwne ?
    Moze to motocykl z przyczepka ? Moze kierowca motocykla nacisnal/uruchomil
    przedni i tylny hamulec, zarzucilo go i przejechal kilka/kilkanascie metrow
    bokiem ? Kto to wie, rozne rzeczy sie zdarzaja, tak wiec dwoch sladow
    hamowania od motocykla to ja bym chyba nie wykluczal :)

    Pozdrawiam
    Arqadius

    ---
    Virus Free.

  • 27. Data: 2004-09-19 21:00:49
    Od: "Andrzej" <g...@g...pl>

    > Wcale nie. Lustro ma jakiś tam kąt widzenia. Przy szybszej jeździe mógł
    Cię
    > za późno zauważyć. To tak ogólnie, bo jak pisałem skrzyżowania nie znam.

    Zgadzam się. przy szybkiej jeździe to oki, ale to musiałbym chyba z 90 kph,
    albo więcej jechac..

    pzdr

  • 28. Data: 2004-09-19 21:02:07
    Od: "Andrzej" <g...@g...pl>

    > Motocykla? DWA długie ślady? Oj, chyba ciągle jesteś w szoku ;)

    Dwa- w jednej linii, nie 2 obok siebie rownolegle tylko jeen po drugim. :)
    Niejasno się wyraziłem..

  • 29. Data: 2004-09-19 21:04:30
    Od: "Andrzej" <g...@g...pl>

    Kto to wie, rozne rzeczy sie zdarzaja, tak wiec dwoch sladow
    > hamowania od motocykla to ja bym chyba nie wykluczal :)

    Źle się wyraziłem. To były 2 ślady, ale jedne po drugim - nie rownolegle
    obok siebie.. :)
    pozdrawiam

    PS. Sytuacja o ktorej piszesz wyzej jest jak najbardziej możliwa. Niczego
    nie mozna wykluczyć..
    Samochód jadąc całkowicie prostopadle też może zostawić tylko 2 ślady.. :)

    pozdrawiam

  • 30. Data: 2004-09-19 21:11:29
    Od: "Andrzej" <g...@g...pl>

    > Nie wiem co to za jednostka (jakiego szczebla), więc trudno mi powiedzieć.

    Pieczęć: "Komenda miejska".

> [...]
    > wniosek dowodowy na piśmie. Ale nie powinno być problemu, jeśli to
    > faktycznie ma sens i przekonasz dyżurnego o potrzebie wykonania tych

    Tylko pytanie czy te czynności musza wykonywać ci sami policjanici, ktorzy
    byli na miejscu wypadku?

    > Wyślij zdjecia. Ale skoro zobaczyli i ten drugi ślad, to powinni go w
    > oględzinach też go ująć. Nie ich sprawa już teraz, który jest czyj. To ma
    > ocenić sąd, albo najpewniej biegły.

    Tak, tylko oni na 90 % nie uwzględnili w szkicu ( nie mieli apratu) moich
    obydwu śladów, cwydaje mi się, ze ich obowiązkiem jest w tym momencie
    pojechac na miejsce zdarzenia i dokonać ponownych oględzin..

    pzdr