  • 1. Data: 2004-12-08 09:39:57
    Temat: Wynajm mieszkania
    Od: "Aleksander Jegielnicki" <a...@p...onet..pl>

    Witam !

    Chciałbym wynająć mieszkanie na czas określony. Słyszałem wiele, jak
    ktoś wynajmował mieszkanie, a jak chciał usunąć osobę, która nie płaciła
    czynszu to nie mógł tego zrobić, bo ją zameldował. Co powinna zawierać umowa
    najmu mieszkania, żebym w późniejszym okresie nie musiał mieszkać razem z
    lokatorem, któremu wynajmowałem mieszkanie ? :-)
    Mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie mogę znaleźć przykładowe umowy najmu i w
    jaki sposób zameldować osobę na to mieszkanie - czy jest obowiązek
    meldowania ?
    Dodam, że mieszkanie jest własnościowe (spółdzielcze).

    Z góry dziękuję za informacje

    Pozdrawiam
    Aelx

  • 2. Data: 2004-12-08 10:20:22
    Temat: Re: Wynajm mieszkania
    Od: "Adam Sierzputowski" <a...@i...pl>

    "Aleksander Jegielnicki" <a...@p...onet..pl> wrote in message
> [...]
    > meldowania ?
    > Dodam, że mieszkanie jest własnościowe (spółdzielcze).

    Gazeta prawna numer chyba 1000 z zeszłego roku

    Pzdr.

  • 3. Data: 2004-12-08 11:18:50
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Aleksander Jegielnicki wrote:
> [...]
    > zawierać umowa najmu mieszkania, żebym w późniejszym okresie nie
    > musiał mieszkać razem z lokatorem, któremu wynajmowałem mieszkanie ?

    Nalezy taka osobe wymeldowac. Mozesz tez pobrac odpowiednio wysoka kaucje
    przy podpisywaniu umowy (zeby kogos zniechecic do robienia ewentualnych
    trudnosci).

    Jezeli beda problemy z lokatorem to po rozwiazaniu umowy, nalez podjac
    odpowiednie kroki w celu usuniecia go z mieszkania ( jako, ze nie ma on juz
    tytulu prawnego tam przebywac ). Nastepnie kiedy osoba taka juz nie mieszka
    to mozna ja wymeldowac.
    Meldunek nie daje prawa do przebywania w lokalu jest tylko administracyjnym
    potwierdzeniem, gdzie dana osoba przebywa.

    > Mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie mogę znaleźć przykładowe umowy najmu
    > i w jaki sposób zameldować osobę na to mieszkanie - czy jest obowiązek
    > meldowania ?

    www.google.pl albo moze www.prawo.hoga.pl

    Poczytaj tez KC.

    Obowiazek jest, ale ogolnie prawo swoje, praktyka swoje. Mozes zameldowac
    najemce na pobyt czasowy.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 4. Data: 2004-12-08 16:49:15
    Od: " demagogia" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Aleksander Jegielnicki <a...@p...onet..pl> napisał(a):

> [...]
    > meldowania ?
    > Dodam, że mieszkanie jest własnościowe (spółdzielcze).

    W zasadzie jeśli trafisz na przyzwoitego najemcę, to rozstaniecie się w
    przewidzianym terminie i w zgodzie. Jeśli trafisz gorzej to będziecie się
    strasznie kłócić, sprawa przeciągnie się o miesiąc czy dwa i rozstaniecie się
    pogniewani. A jeżeli trafisz pechowo, to masz lokatora na bardzo długo.
    Możecie się procesować i sąd wyda orzeczenie o eksmisji, ale do lokalu
    socjalnego. Gmina nie ma lokali socjalnych. Z lokatorem na karku czeka się np.
    3 lata na jakiś lokal socjalny.
    Obowiązek meldunkowy nie zmienił się, ale jeśli gościa nie zameldujesz, to
    przed sądem o ewentualną eksmisję nic nie wygrasz (możesz natomiast zapłacić
    mandat za niedopełnienie obowiązku). Nawet brak pisemnej umowy, czy jej
    wygaśnięcie nie zmienia Twojej przegranej sytuacji. Lepiej poczekaj do nowego
    roku i nowelizacji ustawy o ochronie lokatorów. Jeżeli nowelizacja przejdzie w
    przyzwoitym kształcie, to będziesz mógł skorzystać z najmu okazjonalnego i tam
    już rozstanie z lokatorem jest dużo prostsze i szybsze.