    From: " Natalia" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wynajem mieszkania i potwierdzenia opłat za wynajem
    Date: Sun, 16 Aug 2009 22:15:15 +0000 (UTC)

    Witam serdecznie,

    Od jakiegoś roku wynajmuję mieszkanie. W umowie mam napisane, że płatność
    odbywa się co miesiąc do rąk własnych wynajmującego. Po pieniądze przychodzi
    jednak żona wynajmującego (która w myśl umowy nie jest wynajmującą, tylko jej
    mąż), dostaję od niej potwierdzenie na zwykłej kartce "przyjęłam xxxx zł,
    data, podpis".
    1. Czy powinnam wymagać, aby po pieniądze przychodził osobiście jej mąż, czyli
    osoba która faktycznie wg. umowy wynajmuje mi to mieszkanie?
    2. Czy jeśli wynajmujący wytoczyłby mi sprawę, że on tak naprawdę nic nie
    wiedział, że jego żona pobiera ode mnie pieniądze za wynajem i że chce on
    zapłaty za wszystkie miesiące, za które on osobiście pieniędzy nie odebrał
    (mimo iż odebrała jego żona i dawała mi potwierdzenia) to miałby szanse wygrać
    przed sądem? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź, pozdrawiam, Natalia.