  • 121. Data: 2011-12-09 07:27:17
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i brak zameldowania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2011 17:50, XL pisze:

    > Owszem, jednak zwróć uwagę, że pierwszym wymienionym jest właściciel
    > lokalu.

    Nieistotne.

    > Urzędy interpretują to tak, że jeśli on jest znany i żyje, to ON
    > melduje lokatorów.

    Brednie.

    > Przećwiczone w praktyce.

    W urzędach też trafiają się nieznający prawa idioci.

    Przykład: de facto urzędnik czyli fachman ze stacji obsługi... Parę lat
    temu na pl.rec.motocykle ciągle ktoś narzekał na idiotów domagających
    się przy przeglądzie okresowym motocykli tablic rejestracyjnych także na
    przednim błotniku... Co obecnie nie tylko nie jest wymagane, ale wręcz
    jest wzbronione.

  • 122. Data: 2011-12-09 07:29:04
    Temat: Re: No właśnie jak u nas rzadzący mogą robić burdel
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2011 18:10, XL pisze:

    > Daje prawo do przebywania,

    BREDNIE!

    Mylisz skutek z przyczyną!

    To przebywanie daje prawo (a wręcz obowiązek) zameldowania, a nie odwrotnie.

  • 123. Data: 2011-12-09 07:29:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2011 20:04, XL pisze:

    > Nie rozumiem, ponieważ mam męża, a nie konkubenta :->

    I on myśli za ciebie? To wiele wyjaśnia...

  • 124. Data: 2011-12-09 10:40:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Dec 2011, XL wrote:

    > Jak "nieprawda", kiedy waśnie z tym się co rusz spotykam.

    Ale spotykasz się z ustną odmową, czy masz na piśmie, że
    możesz iść do sądu a oni i tak odmowią zameldowania? ;)

    Bo "ustnie" to urzędnicy różne rzeczy oświadczają.

    pzdr, Gotfryd

  • 125. Data: 2011-12-09 10:49:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Dec 2011, XL wrote:

    > najemcy

    Zameldowanego.
    Tytuł prawny przebywania jest bez znaczenia, wcale nie musi to
    być najem. Dzierżawa czy użyczenie są równie dobre.

    pzdr, Gotfryd

  • 126. Data: 2011-12-09 11:00:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Dec 2011, XL wrote:

    > Raczej nie jest jasny, skoro zawiera "lub".

    Jest jasny, mało tego, trochę dziwne że nikt na to "opornym"
    nie zwrócił uwagi - taki zapis ma sens.

    Właśnie jakby tego "lub" nie było, to w przypadku kiedy w mieszkaniu
    przebywa osoba która NIE zawarła z właścicielem umowy, lecz przebywa
    czy to na podstawie KRiO, czy np. umowy podnajmu, mogłaby powstać
    wątpliwość czy właściciel, osoba *nie* powiązana "stosunkiem
    prawnym" z meldującym się, może dokonać "potwierdzenia" w kwestiach
    meldunkowych.
    Jeden z drugim mógłby np. stwierdzić "ale pan ma umowę najmu
    z osobą X, a nie właścicielem, więc to koniecznie pan X a nie
    właściciel muszą być do potwierdzenia".

    pzdr, Gotfryd

  • 127. Data: 2011-12-09 11:03:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Dec 2011, XL wrote:

    > Dlatego do zameldowania KONIECZNA jest zgoda właściciela lokalu.

    No nie jest.

    > Urzędy tak właśnie interpretują przepisy. Słowo "lub" jest oczywistym
    > pretekstem do nadużyć

    To brak słowa "lub" mógłby być takim pretekstem, w poście obok
    wyjaśniłem dlaczego.

    pzdr, Gotfryd

  • 128. Data: 2011-12-09 16:33:46
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 09 Dec 2011 08:29:04 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > BREDNIE!
    >
    > Mylisz skutek z przyczyną!
    >
    > To przebywanie daje prawo (a wręcz obowiązek) zameldowania, a nie odwrotnie.

    Owszem, to jedna strona medalu.
    Ja mówię o stronie drugiej.
    Przykład: mąż wpada w złe towarzystwo, pije, kradnie itp, ale jest
    zameldowany w mieszkaniu żony. Ta go wyrzuca z mieszkania. CO daje mu prawo
    do powrotu do lokalu? - zameldowanie.
    :->
    --
    XL

  • 129. Data: 2011-12-09 16:40:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-09 17:33, XL pisze:

> [...]
    > Przykład: mąż wpada w złe towarzystwo, pije, kradnie itp, ale jest
    > zameldowany w mieszkaniu żony. Ta go wyrzuca z mieszkania. CO daje mu prawo

    Nie. Prawo do powrotu daje mu zamieszkanie. I też nie automatycznie,
    tylko przez sąd.

    --
    Liwiusz

  • 130. Data: 2011-12-09 17:13:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/9/2011 10:33 AM, XL wrote:

> [...]
    > Przykład: mąż wpada w złe towarzystwo, pije, kradnie itp, ale jest
    > zameldowany w mieszkaniu żony. Ta go wyrzuca z mieszkania. CO daje mu prawo

    bzdura.
    jak ona mu drzwi nie otworzy, on wezwie policję pokaże dowód, to policja
    zrobi notatkę i poradzi mu, żeby sobie na dzisiaj jakiś hotel znalazł a
    oni chętnie za świadków w sądzie będą robić.

    Prawo zamieszkania daje mu kodeks rodzinny i opiekunczy i fakt być
    małżonkiem. Tego prawa dochodzi się w sądzie a asyscie komornika.