  • 21. Data: 2009-06-03 09:46:14
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    spp wrote:

    > Raczej corocznie na 10 m-cy. ;)

    Raczej na 5 lat. Chyba ze zaznaczales ze "ja tylko na ten rok" - to co
    innego. Przeciez w akademikach mozna mieszkac w czasie wakacji.

  • 22. Data: 2009-06-03 11:03:57
    Od: "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster>

    > Nie. To jest twój obowiązek, więc idź do urzędu, pokaż umowę i się melduj.

    A czy Oni sobie ta oryginalna umowe biora, kopiuja czy tylko patrza na nia i
    to wszystko?
    Czy wystarczy xero umowy?

    Pozdr
    Jaro

  • 23. Data: 2009-06-03 14:20:23
    Od: r...@m...com

    > A czy Oni sobie ta oryginalna umowe biora, kopiuja czy tylko patrza na nia i
    > to wszystko?
    > Czy wystarczy xero umowy?

    Oj to ściema że wystarczy tylko umowa najmu, może w jakimś mieście tak jest.

    Nie sądzę by jak przyjdzie co do czego w urzędzie meldunkowym tak prosto to
    załatwili.

    Z tego co ja się dowiadywałem to do zameldowania potrzebny jest jednak podpis
    osoby mającej prawo własności do lokalu,(osoba ta musi też okazać akt
    własności tej nieruchomości).

  • 24. Data: 2009-06-03 17:10:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Raczej corocznie na 10 m-cy. ;)

    Zależy, na jakiej uczelni. Ja byłem od razu meldowany na 5 lat.

  • 25. Data: 2009-06-03 17:37:39
    Od: spp <s...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Zależy, na jakiej uczelni. Ja byłem od razu meldowany na 5 lat.

    Wojskowa? ;)

    W czasie moich studiów nigdy nie było wiadomo jaki akademik dostanie się
    następnego roku stąd corocznie przy wprowadzaniu się w październiku
    wypełniało się druczek meldunkowy.

    --
    spp

  • 26. Data: 2009-06-03 20:53:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@m...com pisze:

    > Oj to ściema że wystarczy tylko umowa najmu, może w jakimś mieście tak jest.

    Skoro nie znasz przepisów, to łaskawie się nie odzywaj.

> [...]
    > osoby mającej prawo własności do lokalu,(osoba ta musi też okazać akt

    Brednie. Albo wymysły jakiejś niedouczonej w przepisach biurwy.

  • 27. Data: 2009-06-03 20:57:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jaro pisze:

    > A czy Oni sobie ta oryginalna umowe biora, kopiuja czy tylko patrza na nia i
    > to wszystko?

    Lenistwo, lenistwo, lenistwo...

    Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych, artykuł 9:

    1. Przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego należy przedstawić dowód
    osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na
    ustalenie tożsamości.

    .
    .
    .

    2a.Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane
    przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
    lokalu, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
    tego podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może
    być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja
    administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł
    prawny do lokalu.

    Znaczenie słowa "przedstawić" oraz to, że umowa najmu jest jednym z
    rodzajów umów cywilno-prawnych, powinno być oczywiste ;->

  • 28. Data: 2009-06-03 20:59:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@w...pl pisze:
    > Przy zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy ponad 3 miesiące najemca
    > (najemcy), osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub
    > właściciel (współwłaściciele) lokalu jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu
    > osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące, oraz przedłożyć
    > do wglądu dokument zaświadczający o tytule prawnym do lokalu.

    Bądź łaskaw nie cytować tutaj swoich wymyślonych przepisów, OK?

  • 29. Data: 2009-06-03 21:10:00
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > A jesli sie _nie wyprowadzili_, to wlasciciel ma duzy klopot
    > niezwiazany z tym, czy sa zameldowani, czy nie...

    Dlaczego kłopot? Może po prostu wymienić zamki w drzwiach pod ich
    nieobecność.
    Zakładając, że osoby te zostały juz wymeldowane.

  • 30. Data: 2009-06-03 21:17:06
    Od: r...@m...com

    > Dlaczego kłopot? Może po prostu wymienić zamki w drzwiach pod ich
    > nieobecność.
    > Zakładając, że osoby te zostały juz wymeldowane.

    Pierwszą rzeczą, jaką robi lokator po sprowadzeniu się do świeżo wynajętego
    mieszkania to jest właśnie wymiana zamków.