  • 11. Data: 2009-01-14 15:23:15
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a komornik szukajacy osoby zameldowanej.
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 14 Sty, 15:00, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > 1. Meldunek tu nic nie zmienia. Zajęciu następują ruchomości znajdujące
    > się we władaniu dłużnika, czyli w jego miejscu zamieszkania. W tym
    > przypadku zatem komornik nie powinien zajmować Twoich rzeczy, ponieważ
    > nie są we władaniu dłużnika. Ale...
    > Liwiusz

    To mnie zastanawia. Bo ona jest tam zameldowana. Ok, znaczy ze tam
    mieszka. Ale to przeciez nie jest rownoznaczne z faktem ze cos w tym
    mieszkaniu nalezy do niej. Rownie dobrze wynajmujacy moze byc
    zamedlowany w mieszkaniu gdzie nic nie jest jego bo sprzety naleza do
    wlasciciela.

  • 12. Data: 2009-01-14 15:30:21
    Temat: OT (dlugie) bylo: Wynajem mieszkania a komornik -Taka dygresja
    Od: "Andy" <d...@d...de>

    Wiecie co, jak czytam te posty, a i nieraz jakies artykuly w gazetach o
    polskich komornikach, to jednak sie ciesze, ze mieszkam w tej cholernej
    Gemanii. Mialem kiedys firme transportowa, aze zadalem sie z
    "kontarahentami" z Polski, to oczywiscie padlem razem z firma na ryja. Taka
    byla ochota do palcenia ze strony polskich klientow za moje uslugi. No to
    trzeba bylo oglosic upadlosc, dla niektorych suma niewielka, bo tylko 60
    tysiecy Euro, ale z rekawa sie wytrzepac nie da. Wiec przestalem splacac
    kredyt do banku i zanim upadlosc zaczela dzialac (bo wtedy ni ci nikt tu nie
    moze zajac), mialem w domu dwa razy komornika. Przyszedl mily pan,
    przedstawil sie, ze jest komornikiem sadu takiego to a takiego i.... No
    wlasnie, spowodowal u mnie taki efekt, ze jak wyszedl, to siedzialem z
    pietnascie minut i rysowalem zebami podloge. Gosciu przeszedl przez
    przedpokoj, a u mnie jest tak ze salon jest na koncu korytarza a reszta
    pokojow w prawo i lewo od niego. Pokrecil glowa w lewo i prawo, w salonie
    usiadl na sofie , chetnie zgodzil sie na mala kawe i wypisal papiurek. W
    wolnym tlumaczeniu brzmialo to: w mieszkaniu znajduja sie przedmioty
    normalnego standartu zyciowego, brak przedmiotow luksusowych, antykow, zlota
    bizuteri i papierow wartosciowych. Samochod nie podlega zajeciu jako jedyny
    srodek zarobkowy dluznika (prowadze aktualnie service PC). Dnia tego i tego
    prosze stawic sie w sadzie celem zlozenia pod przysiega oswiadczenia o
    nieposiadaniu srodkow umozliwiajacych splacenia dlugu. A dodam, ze w domu
    byly wtedy trzy telewizory, calkiem dobrej jakosci sprzet agd, dwa
    komputery, notebook (prywatne) i z piec komputerow klientow.

    A ja myslalem, ze to niemcy sa panstwem policyjnym.

    Andy

  • 13. Data: 2009-01-14 15:32:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]
    > mieszkaniu nalezy do niej. Rownie dobrze wynajmujacy moze byc
    > zamedlowany w mieszkaniu gdzie nic nie jest jego bo sprzety naleza do

    1. To, że ktoś jest gdzieś zameldowany nie oznacza, że tam mieszka
    2. Komornik może zając rzeczy znajdujące się "we władaniu" dłużnika, a
    nie "będące własnością" dłużnika. Władać można również nieswoimi
    rzeczami. Chodzi przede wszystkim o to, aby komornik nie musiał na
    miejscu sprawdzać do kogo należą rzeczy, sparaliżowałoby to bowiem
    egzekucję. Uznaje się, że dłużnik włada rzeczami w miejscu swojego
    zamieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-01-14 15:44:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Peter May pisze:

    > Chciałem przez to zwrócić uwagę na to, iż droga przez Sąd jest znacznie
    > dłuższa od drogi dogadania się z wierzycielem. I dlaczego od razu przez
    > Sąd?

    Dlatego, że powództwo przeciwegzekucyjne składa się do sądu.
    Oczywiście, można dogadywać się z wierzycielem, ale jak minie termin, a
    wierzyciel nie pójdzie na rękę, to zajęte rzeczy zostaną zlicytowane,
    tak jakby należały do dłużnika.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-01-14 15:45:10
    Od: Peter May <p...@p...fm>

  • 16. Data: 2009-01-14 16:21:45
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > Oczywiście, można dogadywać się z wierzycielem, ale jak minie termin, a
    > wierzyciel nie pójdzie na rękę, to zajęte rzeczy zostaną zlicytowane,

    A, to nie wiedziałem. Celna rada.

    --
    Peter

  • 17. Data: 2009-01-14 16:25:06
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > Oczywiście, można dogadywać się z wierzycielem, ale jak minie termin, a
    > wierzyciel nie pójdzie na rękę, to zajęte rzeczy zostaną zlicytowane,

    A co, tak jak pisałem wcześniej, jeśli komornik zabiera komputer, na
    którym ów właściciel sprzętu ma swoje projekty, które realizuje dla
    kogoś i przez zajęcie komornika straci przykładowo kontrakt ze
    zleceniodawcą, bo przez brak materiałów do pracy nie mógł dotrzymać
    terminu realizacji? Pytam z czystej ciekawości. Co wtedy? Przecież ów
    właściciel komputera nie jest winny tej sytuacji.

    --
    Peter

  • 18. Data: 2009-01-14 16:40:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andy napisał(a) :
    > A ja myslalem, ze to niemcy sa panstwem policyjnym.

    Bo są. Ale to inna bajka (policyjne włamania na komputery i
    instalowanie trojanów)

    Polska nie jest państwem policyjnym, bo to wymaga jako takiej
    organizacji ;-) Swego czasu głośno było, chyba w okolicach
    Słupsk-Koszalin, o komorniku, który brał wszystko jak leci,
    dłużnik nie dłużnik, i szybko się tego pozbywał. Np. Wyposażenie
    mieszkania - kilkanaście zł. Aż dziw, że do dzisiaj żyje, choć
    już nie jest (chyba) komornikiem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 19. Data: 2009-01-14 16:51:21
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: Peter May <p...@p...fm>

    > Tak. Może zabrać praktycznie wszystko, co mu tylko się spodoba.

    Art. 847.
    § 1. Komornik dokonuje zajęcia przez wpisanie ruchomości do protokołu
    zajęcia. Odpis protokołu zajęcia należy doręczyć dłużnikowi i
    współwłaścicielom zajętej ruchomości, którzy nie są dłużnikami.

    Art. 855.
    § 1. Zajęte ruchomości komornik pozostawi we władaniu osoby, u której je
    zajął. Jednakże z ważnych przyczyn komornik może w każdym stanie
    postępowania oddać zajęte ruchomości pod dozór innej osobie, nie
    wyłączając wierzyciela, choćby to było połączone z koniecznością ich
    przeniesienia. Osoby te pełnią obowiązki dozorcy. Komornik doręcza im
    protokół zajęcia.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 20. Data: 2009-01-14 17:02:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Azja wrote:

> [...]
    > to skorzystam z okazji i zapytam - czy "zajęcie" oznacza, że wyciąga mi
    > krzesło spod d... i każe usiąść na pokwitowaniu, czy tylko przystawia

    komornik - wredota: wyciągnie spod d... i zabierze (bardzo rzadko)
    komornik: zostawi tam gdzie jest