    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Artur <a...@r...net>
    Subject: Wynajem mieszkania
    Sender: Artur <a...@r...net>
    Date: Thu, 18 Dec 2003 16:56:14 +0100

    Od razu mowie, ze nie mam bladego pojecia o czym pisze i jezeli napisze
    cos nie tak, to dlatego, ze tak uslyszalem od 'wujka-brata-psa-kolegi'
    :-)

    Sprawa wyglada tak:

    Mam mieszkanie zbudowane pod wynajem. Zatem ze sporymi ulgami. Teraz
    musze
    zaczac je wynajmowac (na 10 lat).
    Jak wyglada odprowadzanie podatku od sumy, jaka dostane za wynajem?
    Uslyszalem juz, ze sa dwie metody: 'ryczaltowa', podobno (?) kilkanascie

    procent od przychodu, ale w ten sposob nie moge odliczac sobie zadnych
    kosztow... I 'zwykla', gdzie podatek to troche wiecej procent przychodu
    (~20%), ale za to ten przychod wczesniej pomniejszam o koszty typu...
    abonament telefoniczny? Ale za to w zwiazku z tym trzeba prowadzic
    'mini-
    ksiegowosc'...

    Powiedzcie, jak to wyglada? Gdzie sie o to dowiedziec? Co sie bardziej
    oplaca?

    A.