  • 11. Data: 2007-12-10 22:18:56
    Temat: Re: Wymogi prawne budowy silowni wiatrowej -a sąasiedzi i ich zgoda?????i mój SŁUP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fjj2pi$jso$1@news.onet.pl...

    Przerabiając słup energetyczny na wiatrak zmieniasz jego sposób użytkowania
    i potrzebujesz na to zgody organów nadzoru budowlanego. Te zaś raczej jej
    nie dadzą, póki nie przedstawisz projektu sporządzonego przez osobie o
    uprawnieniach budowlanych. Rzecz w tym, że o ile na słup działają
    zasadniczo druty oraz wiatr, to przy wiatraku dochodzi jeszcze reakcja
    pozioma od turbiny, która może po prostu tego słupa wywrócić.

  • 12. Data: 2007-12-13 18:49:47
    Od: Mirek <m...@o...pl.wywal.to>

    szerszen pisze:
    > zaraz zaraz, chcesz mi powiedziec, ze energetyka ci powiedziala, ze
    > mozesz sobie postawic elektrownie wiatrowa i bez ich udzialu kozystac z
    > tego dobrodziejstwa?

    Ja mam coś takiego w rowerze, tyle że napędzane kołem a nie wiatrem.
    Prąd wykorzystuję do oświetlania drogi. Żadnych energetyków o nic nie
    pytałem.