    From: "jacem" <j...@1...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wymogi formalne w ofercie pracy - dowód osobisty.
    Date: Mon, 28 Dec 2009 11:24:53 +0100

    Jednym z wymogów formalnych, które musi spełnić kandydat ubiegający się
    o stanowisko w urzędzie państwowym, jest:

    - kopia DOWODU OSOBISTEGO.

    Mój siostrzeniec jest zainteresowany ofertą, ale niestety, dowodu na ten
    czas nie ma (dokumenty skradziono mu w autobusie) i może jedynie
    dostarczyć kopię PASZPORTU.

    Aby rozwiać wątpliwości, zatelefonował do kadr.
    Pani kadrowa wyraźnie określiła, że tak jak w ogłoszeniu, musi być kopia
    DOWÓDU OSOBISTEGO.

    "Tak ustaliła komisja, bo jeśli wpłynie 80 ofert to nie będą przecież
    wszystkich tych osób przesłuchiwać, więc jakieś kryterium musi być! Pana
    oferta zostanie odrzucona nawet wówczas, gdy napisze pan oświadczenie o
    przyczynie niedostarczenia dowodu. Ma pan pecha!"

    Mam wątpliwości, czy urząd ma prawo wymagać dowodu osobistego, a może po
    prostu wystarczy dowód tożsamości?
    Czy ustalanie ofert i wymagań formalnych (kopii dokumentów,
    oświadczeń...itp) określają konkretne przepisy? Jeśli tak, to jakie?

    Czy urząd państwowy ma prawo zarządać ściśle kopii dowodu osobistego (a
    nie dowodu tożsamości)?

    Proszę, niech ktoś biegły wyjaśni.

    pozdrawiam

    j.