  • 1. Data: 2008-06-08 16:06:53
    Temat: Wymeldowanie głównego najemcy.
    Od: i...@g...com

    Witam,

    Sprawa wygląda tak.

    Mój ojciec jest głównym najemcą mieszkania.
    Ja razem z matką jesteśmy w tym mieszkaniu zamledowani.
    Ojciec 20lat temu znalazł sobie inną, wyprowadził się do nowo
    zbudowanego domu poza miastem (przy budowie którego m.in pomagała mu
    moja matka).
    Nie mam z nim żadnego kontaktu, nawet nie przyjedzie i nie zapyta 'co
    u ciebie synu'.
    Jedyne co ostatnio dostałem, to pismo z kancelarii z prośbą o
    dostarczeniu papierków dokumentujących to, że się uczę (alimenty na
    śmieszną kwotę...)
    ale mniejsza z tym.

    Czynsz, media itp., wszystko jest opłacane na bieżąco za trzy osoby
    (pomimo tego, ze w mieszkaniu od wielu lat zamieszkują dwie)
    Planujemy generalny remont mieszkania i w związku z tym, chcę ojca
    wymeldować i stać się głównym najemcą.

    Jeżeli złożę w urzędzie odpowiednie wnioski, to jakie mam szansę na
    powodzenie całej sprawy?
    Czy ojciec ma szansę na wygraną sprawę, czy ta cała sprawa z
    wymeldowaniem może się obrócić przeciwko nam? (nie chcę dopuścić do
    sytuacji w której, on nagle sobie ubzdura, że to jego mieszkanie i
    chcę w nim zamieszkać/wywalić nas)

    z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2008-06-09 15:13:34
    Temat: Re: Wymeldowanie głównego najemcy.
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > (pomimo tego, ze w mieszkaniu od wielu lat zamieszkują dwie)
    > Planujemy generalny remont mieszkania i w związku z tym, chcę ojca

    Ojciec powinien był się wymeldowac 20 lat temu, jeśli tego nie zrobił (czego
    ty wcale nie musisz być pewnien) to możecie zawsze złożyć wniosek o
    wymeldowanie w trybie administracyjnym (przestał mieszkać). Nadal jest
    jednak wynajmującym. Dlatego powinien rozwiązać umowę najmu a wy podpisac
    nową.