  • 21. Data: 2007-11-03 14:17:11
    Temat: Re: Wyłudzona renta
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Andrzej Rosnowski" <andrzej.rosnowski[nospamku]@onet.eu> napisał
    w wiadomości news:fghtnu$du4$1@news.onet.pl...

> [...]
    > faktyczne, renty nie otrzymują, bo nie mogą dostatecznie udownić swojego
    > kalectwa. Mało tego - nawet jeżeli już udowodnią, to renta nie jest za
    > wysoka. Bo pobierają je osoby obiektywnie nieuprawnione. Cwaniaki, które w
    > rzeczywistości chwalą się, iż udało im się wykołować inwalidów. Ale to
    > powód do chwały. Tak samo jak z miejscami dla niepełnosprawnych -
    > wystarczy przejść po centrach większych polskich miastach i zobaczyć,
    > jakie samochody parkują na miejscach dla niepełnosprawnych. Wniosek nasuwa
    > się sam, skąd wzieli stosowne zaświadczenia.

    No to i ja coś z życia:

    W znanych mi przypadkach tzw. wyłudzenia rent, to nie jest tak, że
    "inicjatywa" spoczywała tu po stronie wyłudzającego. Zazwyczaj "pierwszy
    krok" uczyniło tutaj państwo w postaci albo organu rentowego albo organu
    podatkowego wydajac jakąś krzywdzącą decyzję podtrzymaną następnie przez
    sądy. Z oczywistych względów nie moge tu wejść zbyt głęboko w konkrety, ale
    bywają tu naprawde przegięcia w tym kraju. I potem taki podatnik/płatnik
    szuka sposobu aby "sobie odbić" to co mu ukradziono albo koszty jakie musiał
    ponieść (PCC, opłaty notarialne i inne koszty, rejestracje poza granicami PL
    itp.) aby aby okradzenie siebie skutecznie uniemożliwić. Jak nie został
    wyleczony z prowadzenia d-g ma wiele możliwości (vat, dochodowy,
    import/eksport itd.). Jak został skutecznie "wyleczony", względnie
    zarejestrował d-g w innym państwie, pozostaje w zasadzie jako mechanizm w
    PL, tylko renta. I tak to w bardzo wielu przypadkach działa. I powiem Ci, że
    w najbliższym czasie bym sie spodziewał wielu takich nowych przypadków.

    Jaką widzę na to radę? W krótkim dystanie czasowym nie ma na to rady. A w
    długim tylko znaczne uproszczenie systemu podatkowego oraz obowiązkowych
    ubezpieczeń społecznych. Jednak takie uproszenie nigdy nie będzie politykom
    na rękę. Natomiast wzrost skali wyłudzeń rent oraz skali innych
    niekorzystnych zjawisk, uważam że w pewnym stopniu może takie uproszczenie
    wymusić, na zasadzie uświadomienia sobie bezradności państwa w obecnym
    stanie rzeczy.

    Co do przyznawania rent, czy naprawdę wierzysz, że szeregowy orzecznik ZUS
    patrzy z perspektywy budżetu państwa? Mam wrażenie, iż on raczej patrzy z
    perspektywy łapówki do własnej kieszeni. Wierz mi, naoglądałem się
    nieprawidłowości w organie rentowym, nie tylko w UWADZE TVN ale także w
    realnym świecie. I dlatego daleki jestem od stwierdzenia, że każdy kto
    organowi środki zabiera na różne tam "sposoby", czyni moralnie nagannie.

    Co do samochodów na parkingach - chyba nie jest zabronione aby
    niepelnosprawny był równoczesnie bogaty, prawda? :-) Ale wiem o co Ci
    chodzi. Takie zaświadczenia kosztują około 200-500 zł. zależnie od miasta...
    Ot takie realia tego kraiku... :-]

    marekz

  • 22. Data: 2007-11-03 15:29:24
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > prosperujaca pobiera rente , bo sobie zalatwil.(wypadek na quadzie,
    > zlamana noga) nie moze chodzic, prowadzic samochodu itp. a w
    > rzeczywistosci chodzi bez kul, prowadzi samochod, nawet konno
    > jezdzi(uprawia niebezpieczny sport) w(&*6wia mnie bo nas platnikow zus
    > okrada, mimo ze zarabia miesiecznie sporo. nie pisze tegoze zazdroszcze,
    > bo nie ma czego, tylko ze z takimi patologiami trzeba walczyc a nie
    > patrzec ze to ocwaniak i umie sobie radzic, bo tak naprawde to nas okrada,
    > i przez takich ten kraj jest popierdolony.

    Cieszę się, że jeszcze ktoś rozumie że "państwowe pieniądze" czy z ZUSu nie

    niczyje - tak one są nasze i takie osoby wyłudzają je od nas...

    Zgłoś do ZUS a jak możesz pstryknąć jakieś fotki to plus. Jeśli okaże się
    że to nie jest renta tylko coś innego to i tak się nie przejmuj to sprawdzą
    w ZUSie.

    Bardzo dużo jest wokół nas oszustów, jedni naciągają na 500zł inni na 500mln
    ale z każdym trzeba walczyć.

    Pozdrawiam
    zbyszek

  • 23. Data: 2007-11-03 15:37:50
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > marekz

    Jeśli uważasz że facet udający rencistę jest OK - popierasz przestępców -
    to ufunduj
    mu tą rentę z własnych środków i sprawa zakończona.

    Tak cię czytam i cały czas dochodzę do wniosku, że musisz bronić takich
    przekrętów
    chyba dlatego, że sam je robisz, bo inne wyjaśnienie rozdawania naszych a
    także twoich pieniędzy nie widzę. Choć wolałbym się mylić......

    Człowieku on bierze od nas te pieniądze a nie jakiegoś ZUS, ZUS to zbiór
    dokumentów a pieniądze
    są ludzi!

    zbyszek

  • 24. Data: 2007-11-03 15:48:22
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Ale gdybym miał do wyboru tylko dwie odpowiedzi, to naprawdę nie wiem
    > czy globalny efekt tego zjawiska dla realnej gospodarki jest pozytywny czy
    > negatywny. Naturalnie jest niewątpliwe, że istnieje grupa ludzi, która na
    > tym traci, ale mnie chodzi o efekt uśredniony dla wszystkich. W każdym
    > razie nie mam poczucia, abym ja na tym tracił.
    >
    > marekz

    Wiesz ta wypowiedz także pasuje np do złodziei samochodów, wielkich
    aferzystów
    i innej marki oszustów - zawsze - jedni tracą a inni zyskują - zawsze w
    sumie tyle samo
    jedni tracą co inni zyskują - średnio zero - więc tak jest jak zrozumiałem
    OK taka DG ????????

    Przyznam że jedynie do morderców twoja koncepcja nie pasuje bo jedni tracą
    wiele więcej niż zyskują inni...

    zbyszek

  • 25. Data: 2007-11-03 16:12:29
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > OK taka DG ????????
    >
    > Przyznam że jedynie do morderców twoja koncepcja nie pasuje bo jedni tracą

    Czy ja wiem czy pasuje to do złodziei samochodów? Mnie się wydaje, że nie
    bardzo pasuje. Samochodu się nie kradnie jakiemuś wyimaginowanemu
    podmiotowi, będącemu sztucznym tworem powołanym do tego aby za ciebie myśleć
    i podejmować decyzje co jest dla ciebie dobre a co nie jest.

    Samochód się zazwyczaj kradnie jakiemuś konkretnemu, "pojedynczemu"
    właścicielowi. Poza tym z założenia nie jest to gra o sumie zerowej jak
    mimochodem sugerujesz, bo dochodzą koszty utrzymania i działań policji oraz
    innych mechanizmów mających a'priori przeciwdziałać istnieniu takich
    zjawisk, aparatu sądowniczego, zazwyczaj nieskutecznych działań
    egzekucyjnych itd. Więc jest to zazwyczaj gra o sumie ujemnej i efekt
    istnienia takich zjawisk jest globalnie niekorzystny.

    Tylko w takim szczególnym przypadku kiedy po jednej ze stron jest instytucja
    znacząco bardziej nieefektywna niż strona do której następuje transfer
    środków, i to takiej nieefektywnej instytucji (jak dla przykładu organ
    rentowy) odbierane są środki, może ta wartość oczekiwana udać się w okolice
    zera lub nawet w stronę wartości dodatnich.

    Co do, jak to nazwałeś "wielkich aferzystów" analogia jest już lepsza.
    Zależy czego dotyczy "wielka afera" i kto jest jej beneficjentem.

    marekz

  • 26. Data: 2007-11-03 16:24:34
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Jeśli uważasz że facet udający rencistę jest OK - popierasz przestępców -
    > to ufunduj
    > mu tą rentę z własnych środków i sprawa zakończona.

    Ale w jakim celu miałbym to robić? Co mnie obchodzi jakiś facet udający
    rencistę? W wątku wypowiadam się na temat czy jest to globalnie korzystne
    czy niekorzystne.

> [...]
    > chyba dlatego, że sam je robisz, bo inne wyjaśnienie rozdawania naszych a
    > także twoich pieniędzy nie widzę. Choć wolałbym się mylić......

    Kto wie, kto wie... ;-)

    > Człowieku on bierze od nas te pieniądze a nie jakiegoś ZUS, ZUS to zbiór
    > dokumentów a pieniądze
    > są ludzi!

    Bardzo ale to bardzo upraszczasz to zagadnienie. Gdyby ten system działał
    tak jak powinno teoretycznie być, można by ci przyznac rację. Ale ZUS i
    okoliczne instytucje, to pole bez porównania większego kręcenia lodów niż
    jakieś tam renty oraz pole do olbrzymich manipulacji pustymi zapisami na
    rachunkach, prawdopodobnie porównywalne albo nawet większe niż te wszystkie
    cuda z agencjami skarbu państwa. Niemniej jednak jeżeli wierzysz, że w ZUS
    sa jakieś twoje pieniądze okej, każdy może wierzyć w to co chce. :-) Ale
    ciężko może być zmusić ogół, aby cały w to wierzył. No naprawdę, może się to
    okazać niewykonalne...

    Państwo, ZUS, NFZ to po prostu jedni z uczestników rynku. Jak każdy inny,
    walczą na nim o kasę... To co ja ewentualnie wpłacam do ZUS traktuję jako
    kasę straconą. I niczego od ZUS nie oczekuję w zamian. Nie potrzebuję wiary
    w fikcję dostatniej emerytury albo dobrej opieki w państwowej słuzbie
    zdrowia.

    marekz

  • 27. Data: 2007-11-03 23:19:26
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    Użytkownik "Adas" < > napisał w wiadomości news:fghell$96s$1@news.onet.pl...
> [...]
    > patrzec ze to ocwaniak i umie sobie radzic, bo tak naprawde to nas okrada,
    > i przez takich ten kraj jest popierdolony.

    Wyślij pismo w tej sprawie do Głównego Lekarza Orzecznika oddziału ZUSu.
    Niektóre odpowiedzi na Twoje posty świaczą w jakim zgniłym etycznie kraju
    żyjemy.

    Pozdrawiam

    zenek

  • 28. Data: 2007-11-06 13:46:23
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Czy przypadkiem nie mylisz "renta" z "zasiłek chorobowy"?

    tymczasowo niezdolny do pracy, i ma rente.

    i wlasnie jest niezdolny do pracy przez to ze ma chora noge, nie moze sie
    poruszac, jezdzic do klientow, zdobywac kontrahentow(takie uzasadnienie
    przyznania renty). a skoro jezdzi autem i to duzo, jezdzi konno, chodzi
    normalnie, bez kul. to w czym ta noga przeszkadza zeby nie mogl pracowac jak
    i tak pracuje, jezdzi bardzo duzo(mam na to wszystko dowody)

    Adam