  • 1. Data: 2007-01-25 19:50:34
    Temat: Wyłączne kompetencje
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Witam,
    Ostatnio zetknąłem się w pewnym dokumencie prawniczym ze zwrotem
    "Wyłączne kompetencje" a dokładniej:
    Do wyłącznych kompetencji organu X należy:
    a)...
    b)...
    c) itd.

    Co oznacza ten termin "Wyłączne kompetencje"?

    Mam dwie alternatywne interpretacje
    1) ten organ ma prawo do tego i żaden inny to nie ma praw do tego
    2) może samodzielnie wykonać te działania wymienione w punktach a, b
    itd. ale inne organy też mogą mieć takie uprawnienia.

    Gdzie można znależć definicję? Jakieś omówienie tego?

    A.

  • 2. Data: 2007-01-25 20:39:20
    Temat: Re: Wyłączne kompetencje
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > 2) może samodzielnie wykonać te działania wymienione w punktach a, b itd.
    > ale inne organy też mogą mieć takie uprawnienia.

    Odpowiedź 1)

    > Gdzie można znależć definicję? Jakieś omówienie tego?

    W komentarzu do ustawy którą zawiera cytowany zwrot.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-01-26 18:28:26
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 25 styczeń 2007 roku (czwartek) gdy o godz. 21:39, wszystkim znany
    *Marcin Krzemiński* napisał(a):

    > Odpowiedź 1)

    Dokładnie tak jak napisałeś. Jeżeli np rada nadzorcza jako jeden z organów
    SA ma prawo do powoływania prezesa zarządu.. to nawet walne, mino tego że
    jest wazniejszym organiem w swietle przepisów ksh, nie moze powołac
    prezesa.. Itp.

    ICQ: 408-635-822