  • 11. Data: 2007-10-12 15:17:12
    Temat: Re: Wykorzystanie materiałów bez zgody autora
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 14:41:48 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Raczej nie. Cech utworu na pewno nie miałoby zdjęcie z policyjnej
    > kamery monitoringowej, ale zdjęcie wykonane przez człowieka już ma.

    A zdjęcie do dowodu? Siadasz, robią Ci pstryk i co najwyżej wybierają
    na którym zrobiłeś najmniej marudną minę. Gdzie tu coś indywidualnego?
    Albo turyści fotografujący Kościół Mariacki. Jakby wziąć ich zdjęcia
    i pomieszać to potem by nawet nie wiedzieli które jest ich.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2007-10-12 15:44:49
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 15:27:41 +0200, Steel napisał(a):

    > A kto to klasyfikuje?
    > Rozumiem ze jest komisja, albo cos innego, ktora kwalifikuje czy zdjecie
    > jest tworcze!
    > Mozesz mi dac na nich namiary? bo mam troche zdjec do zweryfikowania...

    W sytuacjach wątpliwych jak zawsze sąd.

    > No to rozumiem ze wielu ludzi ma na swich stronach cos co chca pokazac jak
    > wyglada... rozumiem ze nie sa te zdjecia chronione prawem autorskim?
    > W takim razie 99% zdjec nie obejmuje prawo autorskie bo pokazuja cos w czym
    > nie ma nic tworczego!

    Owszem - sam mam dziesiątki takich zdjęć z wycieczek gdzie po prostu coś
    pstryknąłem żeby tylko pokazać znajomym jak wygląda. Typowo reprodukcyjna
    fotografia. Jakby ktoś powiedział "też tam byłem i zrobiłem takie zdjęcie"
    a potem pokazał ściągnięte z mojej strony, to nawet bym nie zauważył że to
    moje.

    > Wybacz, ale to najwieksza bzdura jaka slyszalem na temat prawa autorskiego w
    > ostatnim czasie.

    Wybaczam ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 13. Data: 2007-10-12 18:09:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    MAc <m...@t...poczta.onet.pl> writes:

    [...]

    > Dodam, że prawnik ZPAF też wymiękł - no i reprezentowany przez
    > niego "artysta" w świetle opinii zrezygnował z próby dochodzenia
    > swoich praw.

    No właśnie, twórca to niekoniecznie artysta. Zdjęcie nie musi
    mieć żadnej wartości artystycznej, żeby podlegało ochronie
    prawnoautorskiej.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 14. Data: 2007-10-12 18:10:11
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> writes:

    > A zdjęcie do dowodu?

    A żebyś wiedział, że mam licencję :)

  • 15. Data: 2007-10-12 18:25:13
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

> [...]
    >
    > No właśnie, twórca to niekoniecznie artysta. Zdjęcie nie musi
    > mieć żadnej wartości artystycznej, żeby podlegało ochronie

    Nawiasem mówiąc, to -- zgodnie z pitagorejskim rozdziałem twórczości
    na 'techne' i 'arte' -- bardzo często twórca nie jest artystą.