  • 11. Data: 2005-12-17 20:16:18
    Temat: Re: Wykorzystanie kabla?!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    news:myus6atyu3l8.1k5w4e0w18fx2$.dlg@40tude.net...
    > A co powinna zrobić druga strona?

    Mogła oświadczyć drugiej stronie, że okres zawieszenia abonamentu
    minął i oczekuje albo kontynuowania umowy albo jej rozwiązania.

    > Tak, orientacyjnie ustalono termin pomiędzy jednym a dwoma
    miesiącami.
    > Skąd domniemanie że bezterminowo????

    Skoro nie ustalono ściśle terminu, to go nie ustalono. A jak go nie
    ustalono, to go nie ma. A jak go nie ma, to umowa jest bezterminowa.
    Taż to elementarne :-)

    > Ponadto, generalnie przy takich abonamentach stosuje się zasadę że
    nie
    > otrzymanie faktury nie zwalnia z obowiązku opłacenia tegóż
    abonamentu,
    > opłaty stałej. Polecam lekture zbliżónych tematów na
    > pl.soc.prawo-podatki - a zwłaszcza posty Gotfryda.

    Pewnie tak, co nie zmienia postaci rzeczy, że strony się w taki, a nie
    inny sposób porozumiały. Wystawienie lub nie faktury faktycznie ma
    drugorzędne znaczenie. Kluczowym jest przyjęty wniosek klienta o
    zawieszenie świadczenia usług. W tym wypadku nieprzesłanie faktur mógł
    on odebrać jako surogat wyrażenia zgody na jego wniosek.

    > Jaka umowa?
    > Wyrażenie zgody (nie obowiązkowe, acz zależy co mają w regulaminie)
    przez
    > pytającego na zawieszenie świadczenia usługi, nie wymaga ponownego
    > zawarcia umowy a tym bardziej wypowiedzenia ..... zawieszenia.

    Strony się umówiły, że usługa będzie zawieszona. Było to zgodne
    oświadczenie stron, więc umowa. I ta umowa podlega wypowiedzeniu,
    skoro nie oznaczono z góry terminu.

    > Raczysz żartować w tej chwili prawda?
    > Co w takim przypadku może zrobić TP S.A. abonentom którym nie
    wystawiona
    > faktur za Neostrade np. przez pól roku? Skoro twierdzisz ze w takim
    > przypadku domniemuje się zawieszenie ....

    Jeśli by klient wniósł o zawieszenie usług (i potrafił tego dowieść) i
    w tym momencie TP SA zaprzestała by mu wystawiać faktury, to moim
    zdaniem można to przyjąć jako surogat oświadczenia woli z ich strony.
    Wyrazili zgodę na prośbę klienta. Tym bardziej, że zasadniczo musieli
    by się wylegitymować odmową - art. 68(2) kc - bo inaczej przez
    domniemanie poczytuje się, że wyrazili zgodę.

  • 12. Data: 2005-12-17 21:36:51
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    TBL aka TLZ napisał(a):
    > Proszę podpowiedz coś mi w tym temacie:

    Dziekuję za udział w dyskusji, pomogła mi na tyle że po kolejnym liście
    odpowiedziałem argumentami zawartymi w Waszych wypowiedziach (pisząc Mu
    że są to odpowiedzi prawnika (jak On taki cfaniak, to ja też mogę), i
    facet chyba zwątpił w swoje argumenty, aczkolwiek nie omieszkał zmieszać
    mnie z błotem:

    ---------------------
    Dla mnie jesteś Pan pospolitym złodziejem a pobożne życzenia mnie nie
    interesują.

    Proszę trzymać się ode mnie z daleka, gdyż brzydzę się Panu podobnym
    oprychom.

    Na marginesie; stron umowy nie zmienia się regulaminem i ten pożałowania
    godny prawnik powinien o tym wiedzieć. Dokument przekazania własności a
    umowa na udostępnienie przez sieć Internetu to dwie różne sprawy.
    Prawnik również powinien wiedzieć, że umową cywilną jest także umowa ustna.

    Żegnam i mam nadzieje nie mieć z jego podobnymi do czynienia.
    -----------------

    Jeszcze raz dzieki za broń w walce z wyłudzaczem, bo tak odebrałem Jego
    żądania :(

    PS. Dla wyjaśnienia, w Umowie jest informacja że istotne warunki Umowy
    zawiera Regulamin i ze klient się z nim zapoznał i go akceptuje :) - Pan
    chyba nie wie że w tym momencie zmiana regulaminu świadczenia usług jest
    wiążąca dla stron... Oczywiście zachowuję miesięczny termina na
    zapoznanie i ew. wypowiedzenie Umowy.

    --
    TBL, Harvesterkom polecam: t...@d...pl r...@w...pl
    r...@s...info