    From: "goto" <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wygrana i jej wypłata.
    Date: Fri, 8 Jun 2007 12:52:41 +0200

    Witam,

    Prowadzę serwis internetowy, w którym chciałbym umożliwić użytkownikom
    udział w konkursie z nagrodami. Załóżmy, że nagrody są pieniężne i wypłacam
    je jak suma nagród (po kilku konkursach) na koncie jednego użytkownika
    przekroczy dany pułap (np 50 zł). Jak wygląda sytuacja wypłaty pieniędzy
    przez moją firmę na rzecz osoby fizycznej ze strony prawnej? Czy ja mogę to
    zrobić? Czy podatek od wygranej odprowadza moja firma czy wygrywający? Co
    się dzieje jeśli użytkownik jest niepełnoletni i działa za zgodą rodziców?

    Czy sytuacja jest inna, gdy nagroda jest rzeczowa (np. pozwalam uzbierać
    wygrane i wymienić na odtwarzacz mp3 (przykładowo))?

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów jest w stanie mi pomóc rozgryźć ten
    problem oraz wskazać ustawy, w których będę mógł znaleźć podstawy prawne
    tego typu działalności.

    Pozdrawiam,
    Marcin