  • 1. Data: 2010-07-06 09:36:07
    Temat: Wydanie orzeczenia przes Sad
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Uprawomocnilo sie orzeczenie sadu w sprawie cywilnej.
    Dokladnie dzis. Jestem strona i chcialbym je odebrac, ale pan w
    sekretariace powiedzial ze nie moze mi wydac, bo moglem napisac
    odwolanie poczta i jeszcze do sadu nie dotarlo. Brak tego orzeczenia
    uniemozliwia mi inne postepowania - sa rozne terminy, dla ktorych te
    kilka dni jest wazne. Czy sad ma prawo nie wydac mi prawomocnego
    orzeczenia?

  • 2. Data: 2010-07-06 21:30:03
    Temat: Re: Wydanie orzeczenia przes Sad
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-07-06 11:36, VoyteG pisze:
> [...]
    > uniemozliwia mi inne postepowania - sa rozne terminy, dla ktorych te
    > kilka dni jest wazne. Czy sad ma prawo nie wydac mi prawomocnego

    a skąd wiesz że jest prawomocne?

    KG

  • 3. Data: 2010-07-07 09:47:58
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 6 Lip, 23:30, kam <k...@...pl> wrote:
    > W dniu 2010-07-06 11:36, VoyteG pisze:
    Czy sad ma prawo nie wydac mi prawomocnego

    > a skąd wiesz że jest prawomocne?

    Termin od dnia wydania orzeczenia i nie zostalo zlozone odwolanie,
    wiec jest to prawomocne.
    Wiem, bo dzien wczesniej nie nadalem zadnego listu w tej sprawie na
    poczcie.

  • 4. Data: 2010-07-07 09:49:01
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-07 11:47, VoyteG pisze:

    > Wiem, bo dzien wczesniej nie nadalem zadnego listu w tej sprawie na
    > poczcie.

    Udowodnij. ;)

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-07-07 09:55:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    VoyteG pisze:

    > Termin od dnia wydania orzeczenia i nie zostalo zlozone odwolanie,
    > wiec jest to prawomocne.

    Za datę złożenia odwołania przyjmuje się datę nadania go listem poleconym.

    > Wiem, bo dzien wczesniej nie nadalem zadnego listu w tej sprawie na
    > poczcie.

    A masz jakiś dowód na to, że nie nadałeś żadnego listu? ;->

    Poza tym - czy druga strona nie mogła się odwoływać, hmm?

  • 6. Data: 2010-07-07 13:53:05
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.07.2010 11:55), Andrzej Lawa wrote:

    > Za datę złożenia odwołania przyjmuje się datę nadania go listem poleconym.

    Z doświadczenia wiem że listy polecone potrafią chodzić i po kilka
    miesięcy.

    Co się dzieje w sytuacji, kiedy jest wyrok, mija termin uprawomocnienia
    się wyroku, sąd odczekuje powiedzmy tydzień i "uprawomacnia" wyrok.

    Strona z uprawomocnionym wyrokiem egzekwuje jakąś większą kwotę
    pieniędzy z konta, zużywa je a potem do sądu dociera odwołanie.

    Co się w takiej sytuacji dzieje?

    p. m.

  • 7. Data: 2010-07-07 16:31:19
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 7 Lip, 11:55, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > VoyteG pisze:

    > Poza tym - czy druga strona nie mogła się odwoływać, hmm?

    Nie mogla, bo to orzeczenie o nabyciu spadku....

  • 8. Data: 2010-07-07 17:37:09
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-07-07 18:31, VoyteG pisze:

    > Nie mogla, bo to orzeczenie o nabyciu spadku....

    nawet jeśli był tylko jeden uczestnik, to odwołać mógł się prokurator
    zresztą słusznie ktoś napisał, że Twoja deklaracja nie wystarczy
    (choć instytucja zrzeczenia się apelacji nie zaszkodziłaby...)

    KG

  • 9. Data: 2010-07-07 18:00:51
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > Strona z uprawomocnionym wyrokiem egzekwuje jakąś większą kwotę
    > pieniędzy z konta, zużywa je a potem do sądu dociera odwołanie.

    no jak to, komornik zabiera, strona zabiera kase i znika a Ty mozesz zaczac
    probowac obalac tytul. Jak goscia co zabral kase nie ma to po kasie

    Icek

  • 10. Data: 2010-07-08 09:40:25
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 7 Lip, 19:37, kam <k...@...pl> wrote:

    > nawet jeśli był tylko jeden uczestnik, to odwołać mógł się prokurator

    i prokurator, który nie brał udziału w sprawie wysłałby odwołanie na
    poczcie?

    > zresztą słusznie ktoś napisał, że Twoja deklaracja nie wystarczy

    to jak podstawa prawna normuje ile należy czekać na hipotetyczny list
    z poczty, który nota bene nigdy nie został wysłany?