  • 1. Data: 2002-10-05 09:29:40
    Temat: Wycofanie wniosku o upadłoś
    Od: "CapHook" <c...@p...onet.pl>

    Była sobie raz spolka ELEKTRIM (i jeszcze jest .. ). ELEKTRIM 13.09.02
    zlozyl wniosek o upadlosc. Zostala wyznaczona rozprawa na 8.10.02. ELEKTRIM
    doszedł do porozumienia z czescia wierzycieli 3.10.02 i na tej podstawie
    zlozyl pismo wycofujace wniosek o upadlosc.

    I mam pytanie. Czy sad na podstawie takiego pisma może umorzyc postepowanie?
    Niby logiczne, spolka zlozyla wnisek o upadlosc, pozniej zmienily się
    warunki splaty zadluzenia pozwalajace spolce funkcjonowac i zlozyla pismo
    wycofujace wniosek o upadlosc. Tylko czy sad może umorzyc postepowanie
    upadlosciowe? Po pierwsze czy w ogole moze je umorzyc na podstawie pisma
    wycofujacego wniosek o upadlosc? A jezeli tak to czy ma prawo umorzyc
    postepowanie ...ot tak sobie... na posiedzeniu niejawnym, czy może umorzyc
    postepowanie tylko na zwolanej rozprawie?

    Za wszelkie uwagi dziękuję

    CapHook

  • 2. Data: 2002-10-05 11:25:37
    Temat: Re: Wycofanie wniosku o upadłoś
    Od: "CapHook" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > postepowanie ...ot tak sobie... na posiedzeniu niejawnym, czy może umorzyc
    > postepowanie tylko na zwolanej rozprawie?

    Skąd pytanie? Otóż z treści Prawa Upadłościowego

    Rozdział I.
    Właściwość sądu
    Art. 8. §1. Postępowanie w przedmiocie ogłoszenia upadłości wszczyna się w
    sądzie rejonowym, w którego okręgu znajduje się zakład główny
    przedsiębiorstwa dłużnika, a gdy dłużnik ma kilka przedsiębiorstw w okręgach
    różnych sądów - w jednym z tych sądów; jeżeli dłużnik nie ma w Polsce
    przedsiębiorstwa, właściwy jest sąd, w którego okręgu dłużnik ma
    zamieszkanie lub siedzibę, a gdy dłużnik nie ma w Polsce zamieszkania lub
    siedziby, właściwy jest sąd, w którego okręgu znajduje się majątek dłużnika.

    Rozdział IX
    Umorzenie, ukończenie i uchylenie postępowania upadłościowego
    Art. 218. § 1. Sąd umorzy postępowanie upadłościowe:
    1. gdy się okaże, że majątek pozostały po wyłączeniu z niego przedmiotów
    majątkowych dłużnika obciążonych hipoteką, zastawem, zastawem rejestrowym
    lub wpisem do rejestru statków nie wystarcza nawet na zaspokojenie kosztów
    postępowania;
    2. gdy wierzyciel, na którego wniosek upadłość była ogłoszona, nie złożył w
    wyznaczonym terminie zażądanej przez sędziego-komisarza zaliczki na koszty
    postępowania, a brak płynnych funduszów na te koszty;
    3. gdy wszyscy wierzyciele, którzy zgłosili swe wierzytelności, zażądają
    umorzenia postępowania.

    CapHook