  • 11. Data: 2010-10-14 18:01:29
    Temat: Re: Wycinka drzewa - akacja
    Od: p...@p...fm

> [...]
    > Chcialem samodzielnie wyciac drzewo ale zglosilem to do dzialu ochrony
    > srodowiska czy cos takiego.
    > Przyszly panie powiedzialy ze drzewo duze, ze galezie musza spadac, ze ja
    > musze je zabezpieczac, ze jak drzewo spadnie na dom to moj problem etc.
    >
    > Czy jest jakis sposob aby pozbyc sie drzewa ktore zagraza domowi i jego
    > mieszkancom?
    > Znajomi mowia, ze niedobrze zrobilem zglaszajac chec wycinki, ze lepiej bylo
    > polac jakims kwasem, randapem itp.
    > Czy faktycznie w PL nie ma innych sposob na radzenie sobie z przeciwnosciami

    Wniosek do wójta /prezydenta, burmistrza/, w razie odmowy - odwołanie, w razie
    nieskutecznośći odowłania - skarga do sądu administracyjnego.

    Zezwolenie na wycinkę tego drzewa /w takim stanie faktycznym/ jest raczej pewne.

    w żadnym wypadku nie wycinać bez zezwolenia - kary są horrendalne. sięgające
    kilkudziesięciu tysięcy złotych za jedno głupie drzewo. a w tym wypadku już nie
    trudno będzie to wykazać.

    kara może zostać nałożona wyłącznie na posiadacza nieruchomości - jeśli sąsiad
    panu w nocy wytnie drzewo to kary administracyjnej nie zapłaci...

    a najbardziej kuriozalne jest to, że reguluje to ustawa o ochronie przyrody...
    Ja przez tą idiotyczną ustawę nie sadzę u siebie żadnych nowych drzew, z tego
    właśnie względu, żeby się nie męczyć potem z wycinką.

    Proponuje formalny wniosek do organu, a później drogę odwoławczą.

  • 12. Data: 2010-10-14 20:00:26
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org>

    > "Jacys faceci w kominiarkach drzewo mi wycieli"?

    Jest wiele takich przypadków gdzie prościej byłoby "nie angażować się
    osobiście"

  • 13. Data: 2010-10-15 06:32:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.10.2010 20:01, p...@p...fm pisze:

    > a najbardziej kuriozalne jest to, że reguluje to ustawa o ochronie przyrody...
    > Ja przez tą idiotyczną ustawę nie sadzę u siebie żadnych nowych drzew, z tego
    > właśnie względu, żeby się nie męczyć potem z wycinką.

    Sadź owocowe (je można rżnąć jak się chce) albo wycinaj co 5 lat (jakieś
    np. brzozy - na opał)

  • 14. Data: 2010-10-15 09:10:32
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    On 14.10.2010 15:47, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl>

    > A kto odpowiada ? Właściciel drzewa, działki na którym rośnie ?

    Odpowiada ten kto ściął, a jeśli nie da się tego ustalić - właściciel
    działki.

    Adam Kłobukowski

  • 15. Data: 2010-10-15 10:11:54
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl>

    > Odpowiada ten kto ściął, a jeśli nie da się tego ustalić - właściciel
    > działki.

    Ale co ma działka do wiatraka ? Przecież drzewo może być kogoś innego niż
    właściciela działki, tak jak słup energetyczny np.

  • 16. Data: 2010-10-15 11:32:18
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 14.10.2010 22:00, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org>

    > Jest wiele takich przypadków gdzie prościej byłoby "nie angażować się
    > osobiście"

    Ech, moi znajomi nie angazuja sie osobiscie w wycinanie drzew - ktos juz
    ich pare razy "wyreczyl" i po prostu wycial/ukradl z ogrodu mlode
    choinki w okresie przedwigilijnym... tylko troche trocin zostalo dookola
    pienka...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 17. Data: 2010-10-15 14:41:30
    Od: "komki" <t...@g...pl>

    > albo wycinaj co 5 lat
    a nawet co 10 lat

  • 18. Data: 2010-10-15 19:04:39
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > w okresie przedwigilijnym... tylko troche trocin zostalo dookola pienka...

    Młode można ścinać

  • 19. Data: 2010-10-16 08:14:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2010, p...@p...fm wrote:

    > a najbardziej kuriozalne jest to, że reguluje to ustawa o ochronie przyrody...
    > Ja przez tą idiotyczną ustawę nie sadzę u siebie żadnych nowych drzew,

    Niestety, "ochraniacze" tak daleko nie myślą.
    A szkoda.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-10-16 08:16:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2010, PesTYcyD wrote:

    > ehhh trzeba było ciąć i nie zawracać sobie głowy urzędniczymi głupotami.
    > To też zależy od sąsiadów, jeżeli nie masz z nimi problemów

    Jest jeszcze wersja z dziurą budżetową.
    Sprawdź, że na urzędowej fotomapie geoportalu widać nawet budy od psa,
    jak ktoś wyda "zalecenie" aby przejrzeć które drzewa zniknęły między
    jedną a drugą aktualizacją zdjęć, to gminy mogą się trochę wzbogacić :P

    pzdr, Gotfryd