    From: "Grzegorz" <w...@p...antispam.no.need.of.email.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wstrzymana dzialalnosc
    Date: Sat, 20 Dec 2003 19:01:25 +0100

    Witam grupowiczow,

    we wrzesniu zglosilem sie do Urzedu Miasta i GUSu aby zarejestrowac
    dzialalnosc gospodarcza. Jako date rozpoczecia podalem 10.10.03. Jednak z
    przyczyn obiektywnych (duzo nauki na studiach itd.) nie podjalem do tej pory
    zadnej aktywnosci gospodarczej. Z tego rowniez wzgledu nie zglaszalem sie z
    tym do US i ZUS. Nic nie wskazuje na to, zebym moc faktycznie podjac
    dzialalnosc przed czerwcem, a byc moze zrobie to jeszcze pozniej. W zwiazku
    z tym 3 pytania:

    1. Czy musze fakt wstrzymania dzialalnosci zlaszac do Urzedu Miasta? W UM za
    zaprzestanie dzialalnosci skasuja mnie na 50 zl, ponowne jej uruchomienie to
    bodaj kolejne 50, wiec chcialbym tego uniknac jesli nie jest to konieczne.

    2. Co z GUSem? Czy musze sie z nimi pod jakimis rygorami komunikowac, czy
    moge ich olac?

    3. Czy nie ma ryzyka, ze o mnie sie ZUS albo US upomni? Czy moga sie zaczac
    upominac sie o jakies skladki?

    4. Czy taka "otwarta-nieotwarta" dzialalnosc trzeba wykazywac w PIT? Czy ona
    w ogole w sensie prawnym istnieje?

    5. Czy moge miec w ogole jakies nieprzyjemnosci lub obowiazki zwiazane z tym
    "stanem"? Wiem, ze na przyklad nie mozna miec statusu bezrobotnego, ale to
    akurat nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia bo jestem studentem. Czy moge
    miec jeszcze jakies problemy?

    6. Czy jest jakis maksymalny okres, po ktorym od zgloszenia dzialalnosci w
    UM musze ja podjac? Czy np. ZUS moze np. po roku stwierdzic, ze skoro od
    roku jestem w UM i GUS zgloszony, to znaczy ze powinienem byl placic
    skladki?

    Z gory dzieki za odpowiedz. Jest to dla mnie bardzo wazne

    Grzegorz