    From: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wspolnota mieszkaniowa nie wystawi dokumentu
    Date: Tue, 21 Dec 2004 16:38:44 +0100

    Witam
    Prowadzę DG w budynku gdzie istnieje wspólnota mieszkaniowa, do tej pory
    zaliczki na pokrycie kosztów zarządu płaciłem na podstawie wystawionego
    rachunku (rachunek nie faktura). Po przeprowadzonej przeze mnie kontroli
    zarządcy, ten aby mi zrobić na złość (znalazłem kilka poważnych uchybień)
    poinformował mnie, że od tej pory nie będzie wystawiał rachunków a opłaty
    mam dokonywać na podstawie podjętej przez wspólnotę uchwały. Zarządca
    powołuję się na interpretację MF, z dołączonej interpretacji wynika, mniej
    więcej to, że na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług zaliczka nie
    jest sprzedażą w rozumieniu tejże ustawy.
    Teraz moja wątpliwość, czy zarządca ma prawo odmowy wystawienia w imieniu
    Wspólnoty _jakiegokolwiek_ dokumentu? Przecież ta interpretacja dotyczy
    tylko i wyłącznie sprawy naliczenia VATu (sprzedaż w rozumieniu uptu) a nie
    wystawienia dokumentu w rachunkowości.
    Jeśli znacie to rzućcie jakimś paragrafem.

    Bartłomiej Czerkun
    r...@a...pl
    tel./fax 68/374-39-91
    507029916