  • 61. Data: 2010-11-17 18:34:38
    Temat: Re: Wskazanie kierującego
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 16:32:34 +0100, Nostradamus napisał(a):

    > 1. Nie karm trolla.
    > 2. Temat tyle razy był już wałkowany, że tylko jakieś popierdułki mają z tym
    > jakiś problem.
    > Policja i sądy jakoś sobie z tym radę dają.

    Istotnie. Policja ma na to sposób 'umorzone z powodu niewykrycia sprawcy',
    a sądy mają sposób w postaci 'nie jest winny zarzucanego mu czynu'.

    Tym bardziej, że na niespełnienie obowiązku z art. 78 u. 4 PoRD nie ma
    sankcji w KW.

    --
    ___________ (R)

  • 62. Data: 2010-11-17 18:57:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Adam Płaszczyca w <news:c1.01.3NQYzM$J7a@mike.oldfield.org.pl>:

> [...]
    > a sądy mają sposób w postaci 'nie jest winny zarzucanego mu czynu'.

    > Tym bardziej, że na niespełnienie obowiązku z art. 78 u. 4 PoRD nie ma

    Rozmawiałeś już o tym z" Sygn. akt I KZP 8/10", czy Ci to dynda?

    "niewskazanie przez właściciela lub posiadacza pojazdu
    na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania
    lub używania w okolicznościach, o których mowa w art. 78 ust. 4 p.r.d.,
    może stanowić wykroczenie z art. 97 k.w."

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 63. Data: 2010-11-17 20:41:28
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/17/2010 10:32 AM, Bydlę wrote:

    > Daj cytat z przepisu, potwierdzający tę teorię.

    ale co ci mam dac? słownik języka polskiego i znaczenie słowa "wskazać"?

    zapytaj miodka

  • 64. Data: 2010-11-17 20:44:14
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/17/2010 12:31 PM, Adam Płaszczyca wrote:

    > Istotnie.

    > Istotnie. I nie ma obowiązku, aby znać dokładne dane.

    co to znaczy dokładne dane?
    jakie dane są dokładne?
    a jak wskażesz palcem, to jest to wystarczające czy nie?

    > na razie nei ma przepisu, któryby nakazywał to, co radosnie paplasz.

    jest przepis nakazujący "wskazać".

    o znaczenie słowa wskazać zapytaja kogoś innego?

  • 65. Data: 2010-11-17 20:45:21
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/17/2010 12:33 PM, Adam Płaszczyca wrote:
    > Art. 78. u. 4 nie określa zakresu danych. Określa jedynie, że mam wskazać.
    > Wskazać, to nie to samo, co podać dane umożliwiające jednoznaczną
    > identyfikację.

    zgadza sie, dlatego dane, które nie pozwalają na jednoznaczną
    identyfikacją nie wypełniają warunku wskazania.

  • 66. Data: 2010-11-17 20:47:12
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/17/2010 12:34 PM, Adam Płaszczyca wrote:
    > Tym bardziej, że na niespełnienie obowiązku z art. 78 u. 4 PoRD nie ma
    > sankcji w KW.

    akurat to jest indywidalna interpretacja kazdego sedziego czy da sie to
    podpiąc pod art 97 kw czy nie.

    jednolitej wykładni nie ma, i na twoim założeniu raczej bym sie nie opierał.

  • 67. Data: 2010-11-17 20:49:53
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/17/2010 12:57 PM, 'Tom N' wrote:
> [...]
    > lub używania w okolicznościach, o których mowa w art. 78 ust. 4 p.r.d.,
    > może stanowić wykroczenie z art. 97 k.w."

    paru sędziów nie uznało niewskazania jako jako wykroczenia przeciwko
    bezpeiczenstwu i na tym oparli swoją decyzję.

    Ale tylko paru. Reszta trzyma sie utartego szlaku.
    Jak sie to zmieni bedzie mozna rozmawiac inaczej.
    jakiejs odgornej wykladniu nie ma.

  • 68. Data: 2010-11-17 20:58:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:ic1f5g$1ng$10@inews.gazeta.pl>:

    > paru sędziów nie uznało niewskazania jako jako wykroczenia przeciwko
    > bezpeiczenstwu i na tym oparli swoją decyzję.
    > Ale tylko paru.

    Paru z rejonowych/okręgowych

    > Reszta trzyma sie utartego szlaku.
    > Jak sie to zmieni bedzie mozna rozmawiac inaczej.
    > jakiejs odgornej wykladniu nie ma.

    Się właśnie pojawia w postaci cytowanego powyżej tekstu spłodzonego na
    poziomie SN.

    Zresztą sam widzisz, że zaledwie paru twierdzi(ło) jak kapitan Gran(a)da, a
    reszta wręcz przeciwnie ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 69. Data: 2010-11-17 20:59:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 14:41:28 -0600, witek napisał(a):

    > ale co ci mam dac? słownik języka polskiego i znaczenie słowa "wskazać"?
    > zapytaj miodka
    Po co Miodka? Wystarczy SJP:

    "dać wskazówki, poinformować o czymś"
    Wskazówki dałem. A Ty leżysz i kwiczysz.

    --
    ___________ (R)

  • 70. Data: 2010-11-17 22:02:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 14:44:14 -0600, witek napisał(a):

    > co to znaczy dokładne dane?
    > jakie dane są dokładne?
    > a jak wskażesz palcem, to jest to wystarczające czy nie?

    Ustawa nie precyzuje jakie ma być to wskazanie. Zatem dowolne wskazanie
    jest wystarczające.

    Co więcej, załóżmy, że nie spełnię obowiązku wynikającego z art. 78 u. 4
    PoRD. I co dalej? Jakie wykroczenie popełniam?

    > jest przepis nakazujący "wskazać".
    > o znaczenie słowa wskazać zapytaja kogoś innego?
    Już zapytałem, nawet Ci podałem, aleś jakoś dziwnie nie podjął tematu:
    za SJP: "dać wskazówki, poinformować o czymś"

    --