    From: "Krzysztof Dubowski" <d...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: -= Wpłata po przejęciu wierzytelności =-
    Date: Sat, 4 Jan 2003 12:48:09 +0100

    Wpłata po przejęciu wierzytelności

    Problem jak w temacie. Pewna firma bankrutuje, bank przejmuje
    wierzytelności.

    Bank wysyła listem poleconym informacje o przejęciu wierzytelności w którym
    podaje inny numer konta niż konto firmy która upadła wzywając do
    natychmiastowej zapłaty, więc w dobrej wierze przelewam pieniądze
    homebankingiem , ale przez nieuwagę na konto firmy dla której byłem winny
    pieniądze zamiast na konto wskazane przez bank.

    Jak się później okazuje bank ponownie wzywa do zapłaty tej samej kwoty, w
    piśmie jednak nadmienia, że wie, że pieniądze przelaliśmy ale na inne konto
    i nie zwalnia nas to z obowiązku ponownego wpłacenia na poprawne konto.

    Nadmieniam jeszcze , że poinformowaliśmy bank na piśmie o zaistniałej
    pomyłce kilka dni po błędnym przelewie..

    Oba konta znajdowały się w tym samym banku..

    Co mam robić?? Pomocy .. Mam wpłacić jeszcze raz??