  • Data: 2003-01-04 19:34:30
    Temat: Re: -= Wpłata po przejęciu wierzytelno?ci =-
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrus napisa_(a):
    > Wezwanie do zapłaty nie ma mocy prawnej (jest dowodem przy postępowaniu
    > sądowym). Informacja o cesji praw jest czym innym. Jest dowodem na przejęcie
    > praw majątkowych.

    Co rozumiesz przez stwierdzenie, że wezwanie do zapłaty nie ma mocy
    prawnej? Powiedziałbym raczej, że właśnie ono ma, to wierzyciel może
    wezwać do zapłaty a więc powinny to zrobić osoby uprawnione do
    reprezentacji. Natomiast informacja o cesji praw nie jest dowodem, jest
    właśnie tylko informacją i może ona dotrzeć do dłużnika w dowolny
    sposób, nie ma wpływu na ważność przelewu...

    > Wiem np. ze firma X handluje z firmą Y. Zakładam ze firma Y daje towar w
    > kredycie kupieckim. Piszę pismo informując o cesji ze niby przejąłem prawa i
    > proszę o przelewanie zapłat na moje konto. Jak ktoś frajer to zapłaci, a
    > później drugi raz firmie Y.

    To już jego problem, może sprawdzić wiarygodność informacji, ewentualnie
    pozostaje depozyt.

    KG