  • 31. Data: 2008-04-06 05:48:16
    Temat: Re: Wpis do BIKu po latach, odmowa podania historii transakcji
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > No niby jaką? Oświecisz nas? Gdziekolwiek jest zapis, że zapisy
    > banków (...) mają większą wartość dowodową?

    jako jedne z nielicznych są podstawą wydania nakazu zapłaty w
    postępowaniu nakazowym

    KG

  • 32. Data: 2008-04-06 08:19:43
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał

    > jako jedne z nielicznych są podstawą wydania nakazu zapłaty
    > w postępowaniu nakazowym

    Kpc mówi o "wyciągu z ksiąg bankowych", ale nie mówi co ma zawierać
    taki wyciąg. Czy może tu chodzić tylko o saldo końcowe czy jednak
    o wykaz operacji na skutek których dług powstał?

  • 33. Data: 2008-04-06 20:18:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "M.Z." <m...@o...eu> napisał w wiadomości

    > To ile lat po zamknięciu rachunków mam obowiązek interesować się?
    > Wystarczy raz
    > na rok czy częściej sprawdzać czy rachunek wciąż zamknięty i pracownicy
    > tym
    > razem także utrzymują, że rachunek zamknięty?

    Wystarczy raz, a skutecznie upewnić się, czy rachunek zamknięto.

    > Może i wysłali a może tylko tak będą twierdzić.

    Pytanie, czy podałeś im nowy adres. Bo co do zasady oni wysyłają na ostatni
    znany.

  • 34. Data: 2008-04-06 20:21:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:fta14q$a35$1@news.onet.pl...

    > Kpc mówi o "wyciągu z ksiąg bankowych", ale nie mówi co ma zawierać
    > taki wyciąg. Czy może tu chodzić tylko o saldo końcowe czy jednak
    > o wykaz operacji na skutek których dług powstał?

    Wyciąg zawiera z reguły stan aktualny, czyli pewnie saldo. Per analogia do
    wyciągów z aktów stanu cywilnego, rejestrów sądowych czy ksiąg wieczystych.
    Przecież nie dostajesz w odpowiedzi kserokopii wszystkich kwitków, tylko
    stan aktualny.

  • 35. Data: 2008-04-06 20:38:40
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > wyciągów z aktów stanu cywilnego, rejestrów sądowych czy ksiąg
    > wieczystych. Przecież nie dostajesz w odpowiedzi kserokopii wszystkich

    Widziałeś kiedyś odpis zwykły księgi wieczystej, wydany przez CIKS?
    Zapewniam Cię, że są tam wszystkie wnioski i podstawy wpisów, na podstawie
    których dokonywane są wpisy, łącznie z takimi danymi jak np. dzień zawarcia
    aktu notarialnego i dane notariusza u którego został sporządzony.
    Odpisu pełnego (a można taki uzyskać, tylko kosztuje to 60 zł), zawiera
    zapewne jeszcze dużo więcej ciekawych informacji. Tym niemniej zapewniam
    Cię, że nie jest to tylko stan aktualny.

  • 36. Data: 2008-04-06 20:56:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Wyciąg zawiera z reguły stan aktualny, czyli pewnie saldo.

    Księgi rachunkowe to nie tylko księga główna z saldami kont
    syntetycznych, ale też cała analityka, kartoteki, rejestry
    i inne urządzenia.

> [...]
    > wieczystych.
    > Przecież nie dostajesz w odpowiedzi kserokopii wszystkich kwitków,

    Zależy czego zażądasz. Np. przy KW są jeszcze akta księgi a tam
    wszystkie dokumenty na których podstawie dokonywano wpisów.
    Poza tym KW ma inną rangę, jest prowadzona przez sąd i jej
    wiarygodność jest innego rodzaju. W banku zapisu na koncie dokonuje
    się w czasie sekund a nie tygodni jak w sądzie i nierzadko robi to
    pani Kasia po liceum a nie osoba zaufania publicznego jaką jest
    sędzia.

  • 37. Data: 2008-04-06 21:13:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:ftbdf3$55m$1@news.onet.pl...

> [...]
    > się w czasie sekund a nie tygodni jak w sądzie i nierzadko robi to
    > pani Kasia po liceum a nie osoba zaufania publicznego jaką jest

    A o kimś takim jak referendarz sądowy słyszałeś?

  • 38. Data: 2008-04-06 22:26:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ftbdf3$55m$1@news.onet.pl...

    > Księgi rachunkowe to nie tylko księga główna z saldami kont
    > syntetycznych, ale też cała analityka, kartoteki, rejestry
    > i inne urządzenia.

    Pewnie, ze tak. Tylko, że te analityki i inne kartoteki nie są wiecznie
    przechowywane. Zresztą podejrzewam, że Bank będzie wiecznie przechowywał
    same obroty na koncie - mają przecież kopie bezpieczeństwa deponowane w
    innych bankach. Problem może być ze znalezieniem dowodów źródłowych, czyli
    załóżmy polecenia przelewu sprzed 10 lat.

    > Zależy czego zażądasz. Np. przy KW są jeszcze akta księgi a tam
    > wszystkie dokumenty na których podstawie dokonywano wpisów.

    Nie chce mi się szukać, ale nie wiem, czy również wiecznie archiwizowane.

> [...]
    > się w czasie sekund a nie tygodni jak w sądzie i nierzadko robi to
    > pani Kasia po liceum a nie osoba zaufania publicznego jaką jest

    Wątpię, by sędziowie osobiście dokonywali tych zapisów.

  • 39. Data: 2008-04-07 08:28:22
    Od: kam <...@...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Nie chce mi się szukać, ale nie wiem, czy również wiecznie archiwizowane.

    też

    > Wątpię, by sędziowie osobiście dokonywali tych zapisów.

    wpis do księgi jest orzeczeniem, więc musi go zrobić sędzia/referendarz
    (przynajmniej podpisać)

    KG

  • 40. Data: 2008-04-07 16:02:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > wpis do księgi jest orzeczeniem, więc musi go zrobić sędzia/referendarz
    > (przynajmniej podpisać)

    A nie postanowieniem czasem? Ale fizycznie na podstawie postanowienia wpisu
    dokonuje już nie sędzia.