  • Data: 2010-07-20 08:57:23
    Temat: Wizualizacja projektu a umieszczenie w portfolio
    Od: Zynov <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jako ze na forach internetowych roi się od wersji i opinii w tym
    temacie, postanowiłem zapytać tutaj.

    sytuacja wygląda tak:

    1. dostaję od zleceniodawcy koncepcję (bardzo ogólny zarys) wyglądu
    stoiska handlowego
    2. wykonuję wizualizację 3D jak również rysunek techniczny dla działu
    produkcji
    3. pracę wykonuję na własnym, legalnym oprogramowaniu zainstalowanym
    na komputerze zleceniodawcy w jego siedzibie
    4. na wykonanie pracy nie podpisujemy żadnej umowy, nie ustalamy też
    (nawet ustnie) kwestii praw autorskich
    5. w wyniku pracy powstaje kilka renderów tegoż stoiska
    6. za wykonane dzieło otrzymuję wynagrodzenie "do ręki"
    7. jeden z renderów umieszczam w moim ogłoszeniu (w serwisie
    ogłoszeniowym) jako reklamę moich możliwości

    zleceniodawca znajduje ogłoszenie, dzwoni do mnie i określa moje
    działanie jako bezczelność i żąda usunięcia renderu z ogłoszenia.

    Kto i jakie w tym momencie ma prawa?