  • 11. Data: 2006-12-17 16:41:04
    Temat: Re: [OT] Win XP BOX i 30 dni.
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:227ea$45853583$57cef2f1$15651@news.chello.pl...

    > Naklejka jednak jest niezbedna aby system byl legalny.

    jaja sobie robisz ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 12. Data: 2006-12-17 20:29:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Przemyslaw Osmanski* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

    > ??? Inaczej - podaj podstawe prawna ze naklejka jest niezbedna?

    Obie tezy są dyskusyjne. Nie ma dotąd rozstrzygnięcia czy polskie prawo
    może wprowadzać dodatkowe obostrzenia licencyjne.
    Nie jest nawet rozstrzygnięte czy dozwolony użytek to prawo podmiotowe,
    które może podlegać umownemu ograniczaniu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2006-12-17 23:42:38
    Od: "CiepliX" <c...@g...pl>

    Dzwoniłem kiedyś do MS z takim pytaniem - uszkodzono mi w serwisie licencję
    (naklejkę) na tylnej obudowie laptopa (ktoś chciał ją zerwać ale mu nie
    wyszło). Powiedziano mi że dowodem na legalność jest także nośnik + cos
    dodatkowego np. dołączona do systemu instrukcja obsługi lub f-ra vat.

  • 14. Data: 2006-12-18 07:09:21
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Zada jej producent produktu - spis wymaganych elementow na stronie M$.
    Zycze powodzenia przy tlumaczeniu w sadzie, ze ten łyndołs jest Twoj, a
    naklejke pies zjadl (ktora masz nakleic na komputer).

    K.

  • 15. Data: 2006-12-18 07:10:12
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Sprawdz wymagane minimum do sprawdzenia legalnosci przez M$.

    K.

  • 16. Data: 2006-12-18 07:19:36
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Nie prawna , ale z M$

    W przypadku oprogramowania OEM Certyfikat Autentyczności (COA) jest
    niezbędny, niezależnie od pozostałych elementów. Zalecamy posiadanie minimum
    2 - 3 z wymienionych wyżej atrybutów legalności. Jeżeli z jakichkolwiek
    przyczyn użytkownik nie posiada minimum dokumentacji wymienionej powyżej,
    wówczas każdy przypadek analizowany jest indywidualnie, przez organy do tego
    uprawnione na podstawie towarzyszących mu okoliczności. Dotyczy to wyłącznie
    licencji pojedynczych - FPP i OEM.

    K.

  • 18. Data: 2006-12-18 08:24:22
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Krzysztof napisał(a):
    > Zada jej producent produktu - spis wymaganych elementow na stronie M$.
    > Zycze powodzenia przy tlumaczeniu w sadzie, ze ten łyndołs jest Twoj, a
    > naklejke pies zjadl (ktora masz nakleic na komputer).

    Tyle to ja tez wiem. Jednak PR sugeruje ze to jest ustalone przez prawo,
    i z tym sie wlasnie nie zgadzam.
    Co do reszty to wiadomo. Chociaz nie do konca, bo naklejka nie jest
    niezbedna. Wystarczy FV i oryginalny nosnik. Zreszta M$ nie jest w tym
    przypadku taki zly, przy wymianie obudowy uda sie od nich wymusic
    przyslanie nowej naklejki.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 19. Data: 2006-12-18 09:32:32
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-12-2006 o 08:20:53 Krzysztof <o...@w...pl> napisał(a):

    > Ze strony M$:
    >
    > W przypadku oprogramowania OEM Certyfikat Autentyczno?ci (COA) jest
    > niezb?dny, niezale?nie od pozosta?ych elementów. Zalecamy posiadanie
    > minimum
    > 2 - 3 z wymienionych wy?ej atrybutów legalno?ci. Je?eli z jakichkolwiek
    > przyczyn u?ytkownik nie posiada minimum dokumentacji wymienionej powy?ej,
    > wówczas ka?dy przypadek analizowany jest indywidualnie, przez organy do
    > tego
    > uprawnione na podstawie towarzysz?cych mu okoliczno?ci. Dotyczy to
> [...]

    A to MS jest ogranem uprawnionym? Czy moze placi organom uprawnionym
    zeby szukaly tego co bill powie ze ma byc?

  • 20. Data: 2006-12-18 11:08:03
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    wiadomości news:em5j8k$bme$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > niezbedna. Wystarczy FV i oryginalny nosnik. Zreszta M$ nie jest w tym
    > przypadku taki zly

    Potwierdzam. Z MS idzie się dogadać. Miałem z nimi pewne sprawy /licencja/,
    które trzeba było wyjaśnić. Na początku było to trochę irytujące, ale efekt
    końcowy jest w pełni mnie zadawalający. Pewnie często piszemy na różnych
    forach jaki to MS jest zły itp. Mogę stwierdzić, że tam też pracują ludzie i
    są pewnie w większości przypadków przychylni klientowi co sam
    organoleptycznie stwierdziłem.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch