  • 1. Data: 2007-12-03 15:52:46
    Temat: Wierzytelność
    Od: " Pytajnik" <n...@g...pl>

    Jak długo trwa wierzytelność w sytuacji długu względem firma sp. z o.o. -
    jednoosobowa działalność gosp. (dłużnik).

  • 2. Data: 2007-12-03 15:55:08
    Temat: Re: Wierzytelność
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pytajnik pisze:
    > Jak długo trwa wierzytelność w sytuacji długu względem firma sp. z o.o. -
    > jednoosobowa działalność gosp. (dłużnik).

    Co masz na myśli pisząc "trwa wierzytelność"? Jeśli chodzi o termin
    przedawnienia, to - co do zasady - wynosi on 3 lata dla roszczeń
    powstałych w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej. Jeśli
    przedmiotem jest umowa kupna-sprzedaży, to 2 lata.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-12-03 16:05:35
    Od: " Pytajnik" <n...@g...pl>

> [...]
    > powstałych w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej. Jeśli
    > przedmiotem jest umowa kupna-sprzedaży, to 2 lata.

    Dzięki za odpowiedź. Sytuacja jest taka - mam umowę na domenę i hosting dla
    mojej firmy. Wyjeżdzam w przyszłym roku za granicę na ładnych parę lat i
    zamykam firmę. Umowa została zawarta elektonicznie (niczego nie podpisywałem),
    niemniej musiałem wyrazić zgodę na akceptację regulaminu. W tymże regulaminie
    jak byk jest napisane że zobowiązuję się do opłacania hostingu przez 3 lata.
    Ok, tylko czy w chwili zamknięcia DG jestem zobowiązany (tak mnie straszą) do
    dalszego płacenia? Czy roszczenia wtedy przejdą na mnie jako osobę fiz.? Sorry
    że tak motam, ale szukam jakiegoś sensownego wyjścia z sytuacji.

  • 4. Data: 2007-12-03 16:08:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Pytajnik pisze:

    > Ok, tylko czy w chwili zamknięcia DG jestem zobowiązany (tak mnie straszą) do
    > dalszego płacenia?

    Masz płacić do wtedy do kiedy się zobowiązałeś płacić. To czy
    likwidujesz działalność czy nie, nie ma znaczenia.

    > Czy roszczenia wtedy przejdą na mnie jako osobę fiz.?

    Zawsze to były twoje zobowiązania, a nie czyjeś.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"