  • 11. Data: 2007-11-05 12:33:45
    Temat: Re: Większe zarobki bez ryzyka
    Od: " Jarek Macierski" <j...@W...gazeta.pl>

    SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > Inne wyjscie - IMHO - nieglupie - to rozwiazanie umowy o prace i zawieranie
    > na poszczegolne artykuly i inne czynnosci osobnych "osobistych" umow
    > zlecenie oraz o dzielo.

    A czy istnieje jakiś przepis, który uniemożliwi mi następującej sekwencji

    1. Rozwiązuje umowę o pracę
    2. Zakład firmę typu - agencja prasowa
    3. Podpisuje umowę z moim dotychczasowym pracodawcą jako firma.
    4. Robię, co robiłem, czyli piszę artykuły, ale raz w miesiącu wystawiam mu
    fakturę.

    Nie chodzi oczywiście o uniemożliwienie - zawsze mogę to zrobić - lecz o to,
    czy fiskus nie powie mi, że to jest samozatrudnienie, a więc w istocie należy
    mu się podatek progresywny, a nie liniowy. Czy istnieje w takiej sytuacji
    sposób, aby posądzenia o samozatrudnienie uniknąć.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 12. Data: 2007-11-05 23:58:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik " Jarek Macierski" <j...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:fgn249$mqj$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie chcę uniknąć, chcę płacić tylko 19% liniowego i około 250 zł ZUS - bo

    Efektywnie ZUs-u placisz nie 250 a ok 100 zl - pozostale 150 pomniejsza Twoj
    podatek!!!!

    Pozdrawiam
    SDD